۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

Alef dot ir

Alef dot ir


صدور كارت هوشمند ملي آغاز شد

Posted: 08 Feb 2010 07:47 AM PST

معاون انفورماتيك سازمان ثبت‌احوال كشور گفت: صدور پايلوت كارت هوشمند ملي امروز در قم آغاز شد. علي‌اصغر عميديان در گفت‌وگو با فارس‌ افزود: امروز كار صدور پايلوت كارت هوشمند ملي با واگذاري سي و يك كارت ملي هوشمند به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب به خانواده معظم شهدا، مسئولان، جانبازان‌، كارمندان دولت آغاز شد. وي ادامه داد: تا اوايل سال 89‌، 10 هزار كارت هوشمند ملي در قم صادر مي‌شود و در سال 89 يك ميليون كارت هوشمند ملي در قم صادر خواهد شد. معاون انفورماتيك سازمان ثبت‌احوال كشور افزود: شناسايي هويت به صورت ديجيتالي و امضاي ديجيتال از مشخصات كارت هوشمند ملي است. عميديان خاطرنشان كرد: يكي از ويژگي‌هاي مهم اين كارت احراز هويت است و كسي نمي‌تواند از كارت فرد ديگري استفاده كند. وي با اشاره به اين كه تعيين هويت افراد از وظايف سازمان ثبت احوال است، گفت: هر جايي كه افراد نيازي به شناسايي داشته باشند، مي‌توانند از كارت هوشمند استفاده كنند.

بچه پانداها در پرورشگاه + عکس

Posted: 08 Feb 2010 07:43 AM PST

16 بچه پاندایی که پس از زلزله سال 2008 چین به دنیا آمده و در یک پرورشگاه ویژه پانداها زندگی می کردند در مراسم انتقال از این مرکز به مرکز تحقیقات با مربیان و پرستاران خود عکس یادگاری انداختند. به گزارش مهر، تمام این بچه پانداها در مرکز "بیفنگاشیا" در استان سیچوان و پس از زلزله 8 ریشتری ماه می 2008 به دنیا آمدند. این پانداها که قرار بود از این پایگاه به مرکز تحقیقات و حفاظت از پانداهای غول پیکر منتقل شوند در جشن خداحافظی با معلمان و پرستاران خود عکس یادگاری گرفتند. در جریان زلزله سال 2008 پانداهایی که در مرکز تحقیقات و حفاظت از پانداهای غول پیکر چین زندگی می کردند به شدت دچار آسیب شدند به طوری که در این زلزله یک پاندا کشته و یک پاندای دیگر مفقود شد. از آنجا که این مرکز تحقیقات ویران شده بود پرسنل آن تصمیم گرفتند تمام پانداها نجات یافته را به مراکز دیگر منتقل کنند. به این ترتیب 32 پاندا به باغ وحشهای مختلف چین و 77 پاندا نیز به پایگاه "بیفنگاشیا" منتقل شدند.   از فوریه تا می 2009 از این 77 پاندا بیش از 20 پاندا شرع به جفت گیری کردند که حاصل این ازدواجها این 16 بچه پاندا است. به طوری که از جولای تا سپتامبر 13 پاندای ماده این 16 پاندای کوچک را شامل 10 ماده و 6 نر به دنیا آوردند. این بچه پانداها در پرورشگاهی به مساحت هزار مثل مربع نگهداری می شدند. در این پرورشگاه شیر غذای اصلی...

مشايي فردا عازم قطر مي‌شود

Posted: 08 Feb 2010 07:39 AM PST

سفير ايران در دوحه از سفر اسفنديار رحيم مشايي به قطر خبر داد. عبدالله سهرابي ـ سفير ايران در دوحه ـ در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين خبر افزود: اين سفر به دعوت امير قطر و در راستاي توسعه روابط دوجانبه، مشورت‌ها و به ويژه موضوع ايرانيان انجام مي‌شود. هم‌چنين رييس دفتر رييس‌جمهوركشورمان در "همايش بزرگ ايرانيان" در قطر شركت مي‌كند. سفير ايران در قطر ادامه داد: مشايي در سفر 2 روزه خود قرار است با شيخ حمد بن خليفه آل ثاني ـ امير قطر ـ و ديگر مقامات بلندپايه اين کشور در مورد گسترش روابط دوجانبه و هم‌چنين مسايل منطقه ديدار و گفت‌وگو کند. وي گفت: مشايي در همايش روز ملي ايران كه با حضور سفيران، مقامات و تجار و شخصيت‌هاي برجسته قطر برگزار مي‌شود شركت مي‌كند. هم‌چنين قرار است وي بازديدي از مركزهاي علمي و تحقيقاتي قطر انجام دهد.

پير يا جوان به نظر رسيدن دليل ژنتيکي دارد

Posted: 08 Feb 2010 07:36 AM PST

دانشمندان انگليسي روز دوشنبه اعلام کردند پيرتر يا جوانتر به نظر رسيدن افراد، دليل ژنتيکي دارد. به گزارش واحد مرکزي خبر محققان دانشگاه ليچستر و کينگز کالج لندن اين موضوع را در جريان تحقيقات خود درباره رابطه ميان برخي بيماريها با سن بيولوژيک افراد به جاي سن زماني انها کشف کردند. سن زماني افراد ميزان سالهاي عمر افراد را شامل مي شود ولي سن بيولوژيک به ميزان جوان بودن يا پير بودن سلولهاي افراد بستگي دارد. پرفسور نيلش ساماني Nilesh Samani استاد متخصص قلب از موسسه قلب انگليس گفت شواهد نشان مي دهد خطر بيماريهاي وابسته به سن و سال از قبيل بيماريهاي قلبي و سرطان بيشتر به سن بيولوژيک افراد بستگي دارد تا سن زماني افراد. اين متخصص قلب افزود "ما در اين مطالعه ساختارهايي را به نام تلومر Telomere مورد بررسي قرار داديم که بخشي از کروموزوم افراد به حساب مي ايند. افراد در زمان تولد طول تلومر مشخصي را دارند. در بسياري از سلولها، همزمان با تقسيم سلولي و پير شدن، طول تلومرها کاهش مي يابد. بدين ترتيب، طول تلومرها، به عنوان يکي از عوامل تعيين کننده سن بيولوژيک افراد در نظر گرفته مي شود. محققان انگليسي در مطالعات خود دريافتند افرادي که گونه ژنتيکي خاصي را دارا هستند، تلومرهاي کوتاهتر از تلومرهاي افراد ديگر را دارند و در نتيجه پيرتر از انچه که بايد، به نظر مي رسند. محققان اعلام کردند ترکيب ژنتيکي برخي از افراد به گونه اي است که انها زودتر از بقيه پير مي شوند. به گزارش پايگاه...

عکس/ خانه یخی

Posted: 08 Feb 2010 07:35 AM PST

پيروزي استيل‌آذين با گلزني مهدوي‌كيا

Posted: 08 Feb 2010 07:34 AM PST

تيم فوتبال استيل‌آذين با نتيجه 2 بر صفر برابر سپاهان به برتري دست يافت. به گزارش فارس، استيل‌آذين در چارچوب رقابت‌هاي جام حذفي از ساعت 14:30 در ورزشگاه اكباتان با حضور حدود 200 هوادار به مصاف تيم سپاهان نوين اصفهان رفت و توانست با نتيجه 2 بر صفر پيروز شود و به مرحله بعدي رقابت‌ها راه يابد. مهدي مهدوي‌كيا در دقيقه 27 و محمد غلامي در دقيقه 30 گل‌هاي استيل‌آذين را به ثمر رساندند. قضاوت اين ديدار بر عهده جمشيد دانش‌مهر بود. وي به حسين كعبي و حميدرضا شرفي از استيل‌آذين و وفا هخامنشي از سپاهان نوين كارت زرد نشان داد. استيل‌آذين در مرحله بعدي رقابت‌هاي جام حذفي با برنده ديدار تيم‌هاي استقلال و ذرت‌كاران رقابت خواهد كرد.

آخرين جلسه دادگاه تاج‌زاده برگزار شد

Posted: 08 Feb 2010 07:31 AM PST

وكيل مدافع مصطفي تاج‌زاده گفت: آخرين جلسه دادگاه موكلم در حالي برگزار شد كه وي نخواست تا از خود دفاع كند. هوشنگ پوربابايي، وكيل مدافع مصطفي تاج‌زاده در گفتگو با فارس، اظهار داشت: دومين و آخرين جلسه دادگاه موكلم در شعبه 15 دادگاه انقلاب و رياست قاضي صلواتي برگزار شد. وي افزود: دفاع در دادگاه حقي است كه متهم مي‌تواند از آن استفاده كرده و يا نكند و موكل بنده نخواست تا از اين حق خود استفاده كند. تاج‌زاده همچنين به من به عنوان موكلش نيز اجازه انجام دفاع را نداد و من علت اين امر را نمي‌توانم اعلام كند. وكيل تاج‌زاده در ادامه تصريح كرد: به اين ترتيب دادگاه ختم دادرسي را عنوان و بر اساس قانون بايد ظرف مدت يك هفته حكم را صادر كند. تاج‌زاده پيش از اين در دادگاه اولش از خود دفاع نكرد. مصطفي تاج‌زاده از جمله دستگير‌شدگان حوادث پس از انتخابات است كه به اتهام تبليغ عليه نظام اجتماع و تباني به قصد بر هم زدن امنيت ملي، توهين به مسئولين و نگهداري اسناد محرمانه دستگير شده بود.

نصب تصاوير فرزند شاه مخلوع در دانشگاه آزاد

Posted: 08 Feb 2010 07:27 AM PST

چهارفرد ناشناس كه براي نصب تصاوير فرزند شاه مخلوع در دانشگاه آزاد مشهد تكاپو مي‌كردند در واكنش به اعتراض دانشجويان اين دانشگاه برخي از آنان را با چاقو مجروح كردند. احسان جلاير مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشكده فني دانشگاه آزاد مشهد در گفت‌وگو با فارس با اعلام اين مطلب گفت: ساعت 14:30 روز گذشته، يكشنبه، چهار نفر با هويت نامعلوم و در حالي كه ماسك بر چهره داشتند وارد دانشكده فني و مهندسي دانشگاه آزاد مشهد شده و براي نصب تصاوير فرزند شاه مخلوع در اين دانشگاه به تكاپو پرداختند. با توجه به تعطيلي دانشگاه تعدادي از دانشجويان كه براي اطلاع از وضعيت انتخاب‌ واحد در اين دانشگاه حضور پيدا كرده بودند با اين صحنه مواجه شده و قصد برخورد با آنها را داشتند كه آنان به يكي از دانشجويان حمله كرده و وي را با سلاح سرد از ناحيه سر مضروب كرده و از محل گريختند. در حال حاضر اين دانشجو در بيمارستان طالقاني مشهد بستري است.

دولت پيگير واحدهاي مسکوني مهر است

Posted: 08 Feb 2010 07:27 AM PST

وزير تعاون روز دوشنبه اعلام کرد: دولت به بهره برداري رساندن يک ميليون واحد مسکوني طرح مهر را پيگيري خواهد کرد. به گزارش ايرنا، "محمد عباسي" روز دوشنبه در همايش بزرگ مسکن مهر در شهر جديد پولادشهر اصفهان، اظهار داشت: امروز متوسط دوام واحدهاي مسکوني در کشور 20 سال است در حاليکه در دنيا تا مرز يکصد سال نيز از خانه ها استفاده مي کنند و ما بايد پنج بار بيشتر سرمايه گذاري کنيم تا نياز به واحدهاي مسکن را فراهم سازيم. وي با اشاره به رشد قيمت مسکن طي سال هاي اخير، گفت: يکي از عوامل اين امر سرعت رشد جمعيت و کاهش ساخت و ساز بود لذا دولت براي کنترل بازار با طرح مسکن مهر و حضور گسترده تعاوني ها وارد اين عرصه شد. عباسي با بيان اينکه در شهر جديد پولادشهر بيش از 12 هزار واحد مسکوني طرح مهر در دست اجراست، گفت: در طول 40 سال که از عمر اين شهر مي گذرد، 17 هزار واحد مسکوني ساخته شده که اين آمار حاکي از روند شتاب گونه در ارتباط با طرح مهر است. وي اضافه کرد: بخش زيادي از متقاضيان واحدهاي مسکوني طرح مهر افراد کم درآمد هستند و دولت براي اين منظور اختصاص 150 ميليون ريال تسهيلات بانکي پيش بيني کرده که با آورده مردم نيز مي توان اين واحدها را تکميل کرد. وي خاطرنشان ساخت: ريس جمهور در جلسات هفتگي شوراي عالي مسکن پيگير جدي روند اجراي طرح مهر است تا با حضور و مشارکت مردم بتواند اين طرح...

توزيع بروشور فروش اسلحه در مدارس

Posted: 08 Feb 2010 07:26 AM PST

با افزايش تحركات ضد انقلاب در مرزهاي شمال كشور ورود اسلحه به كشور حالتي نگران كننده پيدا كرده است. به گزارش پرچم افزايش پديده فروش سلاح قاچاق كه تا پيش از اين در ميان كردها رواج داشت به تازگي در ميان شهرهاي مختلف استان هاي آذربايجان شرقي و غربي نيز رونق گرفته به گونه اي كه به تازگي بروشورهايي شكيل و رنگي در ميان مردم يافت مي شود كه مدل و قيمت انواع سلاح در آن نوشته شده است. اما در اين ميان، جالب اينكه اين بروشورها به مدارس اين استان ها نيز راه پيدا كرده و مشاهده شده كه اسلحه هايي مانند كلت كه تا قبل از اين به قيمت 80 هزار تومان فروخته مي‌شد در اين مدارس و در ميان نوجوانان با قيمت 30 هزار تومان عرضه مي شود.

لپ‌تاپي که دست از پشت آن پيدا است

Posted: 08 Feb 2010 07:25 AM PST

يک شرکت کره‌اي توليد کننده رايانه، لپ‌تاپ جديدي را ساخته است که دست از پشت صفحه نمايشگر OLED شفاف آن پيدا است. به گزارش مهر، سامسونگ ظرف 12 ماه آينده نخستين نمونه‌هاي لپ‌تاپ‌هاي شفاف را وارد بازار خواهد کرد. اين لپ تاپ که صفحه نمايشگر آن يک OLED در ابعاد 14 اينچ است، AMOLED نام دارد. کاربر مي‌تواند به راحتي تمام اشياء و افراد پشت نمايشگر را مشاهده کند.   اولين دستگاه‌هاي مجهز به اين فناوري و پيش از عرضه لپ تاپ 14 اينچي، يک دستگاه پخش کننده MP3 لمسي به نام YP-H1 است. YP-H1 يک دستگاه قابل حمل چند عملکردي است که از تمام امکانات پخش موسيقي، پخش DVD و راديو «اف- ام» برخوردار است و قيمت آن در بازار آمريکا 328 دلار خواهد بود.  

امشب مناظره تلويزيوني مشايي و سليمي‌نمين

Posted: 08 Feb 2010 07:23 AM PST

اسفنديار رحيم مشايي و عباس سليمي‌نمين امشب ـ 19 بهمن ماه ـ در برنامه‌ي «سياست ايراني» حضور مي‌يابند. مدير گروه فرهنگي -اجتماعي و اقتصادي شبكه‌ي چهار سيما پيش از اين به ايسنا اعلام كرده بود كه در برنامه‌ي «سياست ايراني»، تراز مناظره تلويزيوني را ارايه داده و به مباحث مبنايي مي‌پردازند. حسن افشاري امروز به سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران اعلام كرد: «مديريت فرهنگي و انقلاب اسلامي (بازگشت به اسلام ناب محمدي)» موضوع بحثي كه اسفنديار رحيم مشايي و عباس سليمي نمين درباره‌ي آن گفت‌وگو خواهند كرد. مشايي رييس دفتر رييس‌جمهور، رييس كميسيون فرهنگي دولت، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني رييس‌جمهور، مشاور رييس‌جمهور و رييس سابق سازمان ميراث فرهنگي‌،صنايع دستي و گردشگري است و عباس سليمي نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران است كه امروز ساعت 19 در «سياست ايراني» شبكه‌ي چهار سيما حاضر مي‌شوند.

پاسخ وزیربهداشت به اظهارات یک نماینده

Posted: 08 Feb 2010 07:15 AM PST

پاسخ وزیربهداشت به اظهارات یک نماینده وزیر بهداشت گفت: روسای دانشگاهها به دستورات کتبی بنده توجه می کنند و اگر موردی است باید به وزارتخانه اعلام شود. دکتر مرضیه وحیددستجردی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که به دستورات وزیر بهداشت توجه نمی شود گفت: حتماً رئیس دانشگاه همدان به دستورات کتبی بنده توجه می کند. وی اضافه کرد: اگر موضوع خاصی هم باشد باید مورد اعلام شود تا مورد پیگیری قرار گیرد. برخی منابع خبری یکشنبه 18 بهمن ماه خبر دادند: حسن ونایی نماینده ملایر در نطق میان دستور روز یکشنبه 17 بهمن با انتقاد از نبود تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای حوزه انتخابیه خود تاکید کرد: نبود و کمبود تجهیزات پزشکی و کادر درمانی طرح پزشک خانواده را با شکست مواجه کرده است، ضعف مدیریت استانی نیز مزید بر علت شده است به طوری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان دستور مکتوب وزیر بهداشت را کاغذ پاره می‌داند.  

پاسخ دکتر بهمن آرمان به نظرات بینندگان الف

Posted: 08 Feb 2010 06:14 AM PST

اگر برق خانه‌ها و صنایع در اوج مصرف در ایران از تبریز گرفته تا تهران و اصفهان و مشهد قطع نمی‌شوند ناشی از تولید برق از سدهای ساخته شده بر روی 3 رودخانه بزرگی است که در خوزستان قرار دارند زیرا اینگونه سدهای برق آبی در زمان اوج مصرف وارد مدار می‌شوند.

عربستان خاك يمن را آماج حملات خود قرار داد

Posted: 08 Feb 2010 05:21 AM PST

جنبش شيعي الحوثي با اشاره به پرتاپ 322 موشك و 5 حمله هوايي ارتش عربستان به خاك يمن از به شهادت رسيدن دو كودك 12 ساله و پنج ساله در اين حملات خبر داد. به گزارش فارس: جنبش شيعي الحوثي در بيانيه‌اي  با اشاره به 5 مورد حمله هوايي جنگنده‌هاي سعودي به خاك يمن اعلام كرد: در بيست و چهار گذشته مناطق "مران "، "الشعف " و "ساقين " مورد هدف قرار گرفتند. اين جنبش همچنين در اين بيانيه از پرتاب بيش از 322 موشك و خمپاره سعودي به مناطق "قمامه "، "ظهر الحمار "، "المنزاله "، "مثلث شدا "، "غافره "، "حصامه "، "بني صياح " و "اسفل مران " خبر داد و تاكيد كرد: شب گذشته و در اثر حملات موشكي عربستان 2 كودك 12و 5 ساله شهيد و 2 كودك ديگر زخمي شدند. جنبش الحوثي در اين بيانيه با اشاره به درگيري‌ها با ارتش يمن آورده است: در جبهه "آل عقاب " در حومه شهر صعده يك تانك ارتش يمن قصد عبور از منطقه را داشت كه توسط رزمندگان الحوثي منهدم شد و پس از آن تانكي ديگر كه قصد داشت تانك منهدم شده را از منطقه خارج كند نيز به همان سرنوشت دچار شد. اين جنبش افزود: در منطقه "الصحن " گروهي از ارتش يمن قصد پيشروي داشتند كه پس از آگاهي رزمندگان جنبش الحوثي اين گروه‌ها در كمين رزمندگان قرار گرفته و مزرعه‌اي در اين منطقه تبديل به مقبره آنان شد به گونه‌اي كه هيچيك نتوانستند منطقه را ترك...

پاسخ ضرغامي به نامه سيد حسن

Posted: 08 Feb 2010 04:53 AM PST

همانگونه كه اشاره كرده‌ايد؛ خودتان اين برنامه را نديده و به "منابع موثق" اكتفا نموده‌ايد. توقع زيادي نيست كه از شما بخواهم يا شخصاً قسمت‌هائي از اين مستند را ببينيد و يا سرزده به ميان مردم و اجتماعات آنان، خصوصاً پابرهنگان جنوب شهر كه امام (ره) تا آخرين لحظه يك موي آنان را به كاخ نشينان نداد برويد و با آنان در مورد اين برنامه و ديگر برنامه‌هاي مربوط به امام در رسانه ملي صحبت كنيد.

پرتاب شاتل فضايي آمريكا با 6 سرنشين به فضا

Posted: 08 Feb 2010 04:52 AM PST

دقايقي پيش سازمان ملي هوانوردي و فضايي آمريكا (ناسا) يك شاتل فضايي به همراه 6 سرنشين را به ايستگاه بين‌المللي فضايي پرتاب كرد. به گزارش فارس: به نقل از شبكه تلويزيوني بي بي سي، سازمان ملي هوانوردي و فضايي آمريكا ( ناسا) ساعت 4 و 14 دقيقه بامداد به وقت محلي شاتل فضايي "اينديور " را همراه با 6 سرنشين ازمركز فضايي كندي درايالت فلوريدا به ايستگاه بين‌المللي فضايي پرتاب كرد. بنا بر اين گزارش، عمليات آماده‌سازي و پرتاب شاتل فضايي در حالي براي دومين بار صورت گرفت كه اين عمليات براي بار اول به دليل وضعيت بد جوي و هواي ابري لغو شده بود. اين شاتل علاوه بر 6 فضانورد، قطعات اتصال دهنده و اطاقك شيشه‌اي بزرگي را به ايستگاه بين‌المللي منتقل مي‌كند. در حالي كه عمليات پرتاب شاتل فضايي در شب انجام شد، سازمان ناسا اعلام كرد كه اين پرتاب آخرين پرتاب شاتل فضايي در شب خواهد بود.

بيانيه ارتش به مناسبت 22 بهمن

Posted: 08 Feb 2010 04:48 AM PST

ارتش جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه‌اي از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن دعوت كرد. به گزارش فارس: در اين بيانيه آمده است: 22بهمن ماه يادآور دلاورمردي‌ها و سلحشوري‌هاي ملتي اسلامي است كه با نداي به حق خود طنين استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را به گوش جهانيان رساند. 22 بهمن، روز تجديد ميثاق با آرمان‌هاي خميني كبير و نداي ظلم‌ستيزي و مبارزه با استعمار و استثمار ملتي آزاده و سرافراز است كه در مقابله با توطئه‌هاي دشمنان قسم خورده، چون دژي مستحكم و تسليم‌ناپذير ايستاده است. ايران اسلامي در حالي سالروز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي را گرامي مي دارد كه ملت ما بيش از هر زمان، شاهد دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي در حوزه‌هاي مختلف به ويژه هسته‌اي، پزشكي، فضائي، نظامي و بروز خلاقيت‌هاي كم نظير دانشمندان جوان وغيرتمند خود مي‌باشد. ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن گرامي داشت سي‌امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران و با تاكيد بر هوشياري و انسجام ملي، پيروي هميشگي از آرمانهاي امام راحل را لازمه وفاق و همدلي و زمينه ساز پيشرفت وتوسعه همه جانبه كشور مي‌داند. كاركنان ولايت‌مدار ارتش، دوشادوش آحاد مردم مسلمان و انقلابي در راهپيمايي شكوهمند يوم الله 22بهمن حضوري آگاهانه خواهند يافت و صلابت و اقتدار روز افزون اين ملت و ولايت مداري و بصيرت انقلابي خويش را به رخ جهانيان خواهند كشيد. روز22 بهمن، دلاورمردان ارتش جمهوري اسلامي ايران همپاي درياي خروشان ملت نستوه ايران، ضمن تجديد بيعت با آرمان‌هاي امام راحل و شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي،تبعيت محض خودرا از...

گرسنگی در میان مردم زلزله‌زده هائيتي

Posted: 08 Feb 2010 04:47 AM PST

به رغم ادعاي توزيع روزانه 680 تن مواد غذايي ميان مردم زلزله‌زده هائيتي، برخي به دليل فشار گرسنگي به بازار سياه در پايتخت اين كشور روي آورده‌اند. به گزارش فارس: به نقل از شبكه الجزيره، در حالي كه نهادهاي بين‌المللي و نمايندگان برخي كشورها از توزيع روزانه 680 تن مواد غذايي ميان مردم هائيتي خبر مي‌دهند، بسياري از زلزله‌زدگان به غذا دسترسي ندارند. بنابر اين گزارش، توزيع نامناسب مواد غذايي ميان مردم هائيتي موجب شده است كه برخي از افراد به بازار سياه در پايتخت اين كشور روي آورند و با فروش مواد غذايي كه به طور قاچاقي به دست آورده‌اند، امرار معاش و بر گرسنگي خود غلبه كنند. اين گزارش مي‌افزايد كه يكي از بازارهاي سياه هائيتي در چند قدمي پاسگاه نيروهاي نظامي آمريكايي واقع شده است و انواع گوناگون مواد غذايي و پوشاك در اين بازار سياه عرضه مي‌شود. به رغم استقرار هزاران نيروهاي آمريكايي براي تأمين امنيت هائيتي، وضعيت امنيتي اين كشور به دليل گرسنگي مردم در خطر است.

آشتي قلعه‌نويي و مايلي‌كهن رفتار برتر فرهنگي

Posted: 08 Feb 2010 04:44 AM PST

سازمان ليگ حرفه‌اي اسامي برترين‌هاي اخلاق هفته بيست و ششم ليگ برتر را اعلام كرد. به گزارش  فارس: ستاد منشور اخلاقي فوتبال ايران ضمن گراميداشت ايام الله دهه مبارك فجر، پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و تكريم و تعظيم فداكاري‌هاي خالصانه ملت عظيم الشان ايران اسلامي، برترين هاي اخلاق و رفتاري ليگ حرفه اي فوتبال ايران در هفته بيست و ششم را اعلام كرد. رفتار برتر فرهنگي هفته: گروه مربيان: رفتار محمد مايلي‌كهن از تيم سايپا كرج و امير قلعه‌نويي از تيم سپاهان اصفهان.ضمن تشكر ويژه از محمدرضا ساكت و كوشا. بازيكن برتر اخلاق: كريم باقري از پرسپوليس و با توجه به رفتار ويژه وي در شهر آورد شصت و هشتم و تاييد پيشنهاد تشويقي كميته انضباطي فدراسيون، ضمن تشكر ويژه از خسرو حيدري بازيكن تيم استقلال تهران كار فرهنگي ويژه ايام دهه فجر: شعار هفته درج شده بر روي پيراهن استيل آذين تهران تيم برتر رفتاري بدون دريافت كارت زرد و قرمز: تيم تراكتورسازي تبريز ميزبان برتر رفتاري هفته: ستاد برگزاري مسابقه دربي بزرگ تهران گفتني است ستاد منشوري اخلاقي و رفتاري فوتبال ايران مراتب سپاس خود را از تيم داوري و كليه دست اندركاران برگزاري مسابقه شماره 232،دربي شصت و هشتم اعلام مي كند. همچنين از حسن رفتار و هوشمندي و همراهي و برخورد كريمانه هواداران باشگاه استقلال و پرسپوليس ضمن برگزاري مسابقه و بعد از آن صميمانه قدرداني مي كند.

مسيرهاي 7 ‌گانه‌ راهپيمايي 22 بهمن

Posted: 08 Feb 2010 04:37 AM PST

مسيرهاي هفت‌گانه‌ي راهپيمايي يوم‌الله بيست و دوم بهمن سال ‌١٣٨٨ تهران توسط ستاد دهه‌ فجر شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اعلام شد. به گزارش ايسنا: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اعلام كرد: در آستانه‌ي فرا رسيدن سي و يكمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و ورود به دومين سال از چهارمين دهه از حيات طيبه و پربركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران "دهه‌ي پيشرفت و عدالت" راهپيمايي مردمي يوم‌الله بيست و دوم بهمن پرشورتر از سال‌هاي گذشته با حضور گسترده و انبوه مردم مومن و انقلابي در تمامي مراكز استان‌ها، شهرستان و شهرهاي سراسر كشور، برگزار مي‌شود. اين راهپيمايي مردمي در تهران از ساعت «9:30 صبح» پنجشنبه ‌٢٢/١١/١٣٨٨ همراه با خروش يكپارچه‌ي ملت بزرگ و رشيد ايران اسلامي و غريو فريادهاي "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسرائيل" از مسيرهاي هفت‌گانه به سمت ميدان بزرگ آزادي، ميعادگاه انقلابيون، آغاز مي‌شود. "يوم‌الله ‌٢٢ بهمن"، مردم بيدار دل و آگاه ايران اسلامي در خيزش حماسي با بصيرت‌مندي و حفظ هوشياري خود نسبت به توطئه‌هاي شوم استكبار جهاني تمام نقشه‌هاي باطل آنان را نقش بر آب مي‌سازند و بار ديگر وفاق، اتحاد و اقتدار ملي خود را به جهانيان به اثبات مي‌رسانند و مشت محكمي بر دهان ياوه‌گويان خارجي و اذناب داخلي آنان خواهند كوبيد. "يوم‌الله ‌٢٢ بهمن"، روز وحدت ملي مردم مسلمان ايران و معيار و شاخصي مهم است كه مرز ميان دوستداران انقلاب اسلامي و دشمنان قسم خورده آن را مشخص مي‌سازد. به درستي كه تمامي آحاد، اقشار و اصناف مختلف مردم وفادار به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، امام و...

اهدای لوح یادبود به خانواده شهید علیمحمدی

Posted: 08 Feb 2010 04:35 AM PST

احمدي‌نژاد در در دومين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي به رسم قدرداني به خانواده شهيد علي محمدي لوح يادبودي اهدا كرد. به گزارش فارس: محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور امروز در دومين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي پس از بازديد از اين جشنوراره به خانواده (همسر و دو فرزند) استاد شهيد علي محمدي لوح يادبود اهدا كرد. رئيس جمهور در جريان بازديد از دومين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي و يادمان اين شهيد، گفتگويي نيز با خانواده ايشان صورت گرفت.

ورود سامانه بارش‌زا و افزايش دما در کشور

Posted: 08 Feb 2010 04:02 AM PST

سازمان هواشناسي از ورود سامانه بارشي از غرب كشور و افزايش محسوس دما در اغلب نقاط ايران خبر داد. ‌به گزارش فارس: «توانا»، طبق اعلام سازمان هواشناسي كشور، بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي و آينده‌نگري بيانگر كاهش تراكم ابر در سواحل جنوبي درياي خزر و برخي نواحي مركزي كشور است؛ فردا سه‌شنبه براي اكثر نقاط كشور افزايش دما پيش‌بيني مي‌شود. همچنين از سمت شمال غرب و غرب سامانه بارشي ديگري كشور را تحت تأثير قرار داده است كه بارش‌هاي پراكنده را براي اين نواحي و مناطق سپس براي دامنه‌هاي غربي و جنوبي زاگرس، دامنه‌هاي جنوبي البرز و از اواخر وقت در سواحل درياي خزر، در پي دارد. ‌وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده صاف در پاره‌اي نقاط غبار صبحگاهي پيش‌بيني مي‌شود؛ بيشينه و ‌كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 7+ و صفر درجه سانتي‌گراد خواهد بود. وضعيت هواي استان خراسان رضوي طي 24 ساعت آينده نيمه ابري همراه با وزش باد به تدريج كاهش ابر پيش‌بيني مي‌شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 2+ و 6- درجه سانتي‌گراد خواهد بود. وضعيت هواي استان فارس طي 24 ساعت آينده نيمه ابري گاهي وزش باد به تدريج كاهش ابر پيش‌بيني مي‌شود؛ بيشينه و ‌كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 12+ و 2+ درجه سانتي‌گراد خواهد بود.

از طبل احساسات تا حکومت اپوزيسيوني

Posted: 08 Feb 2010 03:59 AM PST

اصلاح طلبان علی رغم دراختيارداشتن قدرت اجرايي، همواره رفتارهای اپوزیسیونی از خود نشان می دادند و به همین جهت خود را روشنفکرانی می پنداشتند که چون از دایره قدرت بیرون هستند، پس وظیفه ای نسبت به حل مشكلات مردم و ارائه راه حل و عمل به آن ندارند.

بدهی میلیاردی مترو به گمرک

Posted: 08 Feb 2010 03:55 AM PST

به گفته مدير عامل شركت متروي تهران و حومه در حال حاضر حدود 135 ميليارد تومان از بودجه‌هاي قانوني تصويب شده هنوز به مترو پرداخت نشده است كه همين امر فشار‌هايي را در پيشبرد برنامه‌هاي عملياتي به مترو وارد مي‌كند. به گزارش ايسنا: محسن هاشمي در مراسم افتتاح رسمي توسعه شمالي خط يك ايستگاه «قلهك» تا ايستگاه «قيطريه» با بيان اين مطلب خطاب به قاليباف، گفت: زماني كه شما مسووليت شهرداري تهران را عهده‌دار شديد، اميد ساخت و بهره‌برداري مترو به 15 كيلومتر در سال مي‌رسيد. وي ادامه داد: اين در حاليست كه امروز در وضعيتي قرار داريم كه حتي بيش از 15 كيلومتر در سال مترو بهره‌برداري مي‌شود و تنها مشكل پيش‌رو بحث نقدينگي است، اما سعي مي‌كنيم بدون پول نيز سيستم‌ها را راه‌اندازي كنيم تا آرزوي شما محقق شود. مديرعامل شركت متروي تهران و حومه با بيان اين كه با عقد قراردادها توانستيم، تامين منابع مالي را از محل فاينانس‌هاي خارجي انجام و همچنين كمبود مالي از سوي شهرداري تهران جبران و پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندي تعيين شده پيش مي‌رود، عنوان كرد: تونل خط چهار مترو از منتهي‌اليه شرق تا منتهي‌اليه غرب ساخته شده است و ايستگاه‌هايي از آن فعال هستند. وي در اين باره ادامه داد: در عين حال تا پايان سال تست سرد مسير شرق را انجام مي‌دهيم و همچنين تا يك ماه آينده تست سرد و گرم «توحيد» و «يادگار» عملياتي و اواسط سال آينده به ميدان «آزادي» مي‌رسيم. به گفته هاشمي، خط دو مترو نيز به منتهي‌اليه شرق تهران...

محصص دستيار مرفاوي شد

Posted: 08 Feb 2010 03:50 AM PST

باشگاه استقلال نام مرتضي محصص را در فهرست نيمكت‌نشينان آسيايي خود معرفي كرد. به گزارش  فارس: نام مرتضي محصص در نامه‌اي به كنفدراسيون فوتبال آسيا به عنوان مربي معرفي شد. به اين ترتيب مشاور فني استقلال در ليگ قهرمانان آسيا همان نقشي را بر عهده دارد كه اريش ‌روته‌ مولر در نيم‌فصل نخست ليگ برتر بر عهده گرفته بود. محصص در سفر به عربستان استقلال را همراهي نمي‌كند اما پس از ديدار با الاهلي به كادرفني آسيايي آبي‌پوشان اضافه خواهد شد. وي هم‌اكنون به عنوان عضو كميته فني و مشاورفني در كنار مربيان تيم بزرگسالان استقلال است.

سفر نتاتیاهو به مسکو برای تحریک روسیه علیه ایران

Posted: 08 Feb 2010 03:48 AM PST

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد با سفر به روسیه مقامهای این کشور را علیه ایران تحریک کند. به گزارش خبرگزاری قدس به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، نتانیاهو هفته آینده به مسکو سفر می کند و با "دمتری مدودف" رئیس جمهور، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر و "سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو می کند. این اولین سفر رسمی نتانیاهو به روسیه است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو در این سفر درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو خواهد کرد و قصد دارد مقامهای روسیه را متقاعد کند که موشکهای ضد هوایی به ایران نفروشد.

مرتضوي آمر حادثه كهريزك است او را عزل و محاكمه كنيد

Posted: 08 Feb 2010 03:40 AM PST

در گزارش تحقيق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضاييه، بر عملکرد نادرست و خلاف قانون دادستان تهران تاكيد شده بود اما متعاقب آن گزارش، بجاي اصلاح اشتباهات با کمال تعجب آقاي مرتضوي نمايندگان عضو کميته تحقيق و تفحص را مورد تعقيب قضايي قرار داد.

نهاوندیان: از لیست ممنوع الخروج‌ها بی‌خبرم

Posted: 08 Feb 2010 03:31 AM PST

محمد نهاوندیان درباره فهرست فعالان اقتصادی که به دلیل مطالبات معوق بانکی ممنوع الخروج شده‌اند، گفت: اطلاعی از این فهرست ندارم؛ اما امیدوارم که مجددا استفاده از چنین ابزارهایی، در کشور باب نشود. به گزارش مهر: رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اطلاعی از لیست فعالان اقتصادی که به دلیل مطالبات معوق بانکی ممنوع الخروج شده‌اند، ندارد ابراز امیدواری کرد استفاده از چنین ابزارهایی دیگر در کشور باب نشود. محمد نهاوندیان درباره فهرست فعالان اقتصادی که به دلیل مطالبات معوق بانکی ممنوع الخروج شده‌اند، گفت: اطلاعی از این فهرست ندارم؛ اما امیدوارم که مجددا استفاده از چنین ابزارهایی، در کشور باب نشود. کشور با محدود کردن فعالان اقتصادی به جایی نمی‌رسد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: کشور با محدود کردن فعالان اقتصادی به جایی نمی رسد، اگر کسانی تخلف کرده اند و با بررسی قضایی و دقت قانونی، تخلف آنها محرز شده است، شاید حتی صلاحیت نداشته باشند که از این پس کار اقتصادی انجام دهند. وی ادامه داد: اگر امکان تردد فعال اقتصادی که دولت شعار حمایت از او را می دهد، به صرف دغدغه و سوءظن کم شود؛ در واقع خود مانعی برای فعالیت اقتصادی وی ایجاد کرده ایم که به طور قطع، اثر آن نیز در کاهش رشد و از دست دادن بازارهای جهانی متجلی خواهد شد. نهاوندیان در پاسخ به این سئوال که آیا اتاق بازرگانی هیچگاه از بانک مرکزی درخواست نکرده است که این فهرست را در اختیارش قرار دهد؟ گفت: باید کاملا بین کسانی که...

حسینی: رسانه‌ها بايد آئينه ‌تمام‌نماي واقعيت‌ها ...

Posted: 08 Feb 2010 03:23 AM PST

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ با اشاره به فعاليت 120 دفتر مطبوعاتي خارجي در ايران خواستار تعامل و همكاري صميمانه و مطلوب آنان با مردم فهيم ايران شد. به گزارش فارس: سيد‌محمد حسيني ديشب در دومين همايش هم‌انديشي نمايندگان رسانه‌هاي خارجي مقيم ايران، كه به مناسبت سي و يكمين سالگرد انقلاب شكوهمند‌ اسلامي در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، در جمع نمايندگان رسانه‌هاي خارجي گفت: رسانه‌ها بايد آئينه تمام‌نماي واقعيت‌ها باشند‌، ما انتظار داريم واقعيت‌ها منعكس شود‌، زيرا هر غير‌ايراني هنگامي كه وارد كشور مي‌شود وضعيت را با آن چه كه رسانه‌هاي خارجي باز تابانده‌اند، متفاوت مي‌بيند. وي با تأكيد بر‌ نقش تعيين كننده رسانه‌ها در عصر حاضر‌‌ افزود: گزارش‌ها و تحليل‌هاي نادرستي كه از سوي برخي از رسانه‌هاي غربي از وضعيت ايران منعكس شده ذهنيت مسئولان آن كشورها را نيز خراب كرده است، چرا كه هر انقلابي مخالفاني دارد و نبايد صرفاً گزارشي تهيه و جنبه‌هاي منفي را بزرگ‌نمايي كرد. حسيني با اشاره به اين‌كه نبايد اجازه دهيم كارتل‌هاي خبري همه چيز را از نگاه خود به مردم نشان دهند، بر ارائه واقعيت‌ها تأكيد كرد و گفت: پيشرفت‌هاي متعددي كه در سرزمين پهناور ايران مي‌بينيد با اين همه جاذبه‌هاي فراوان و دانشمندان علمي براي تازه واردان به كشور موجب شگفتي است‌، در عصر ارتباطات واقعيت‌ها و حقايق پشت ابر نمي‌ماند. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به دوران قبل از انقلاب كه ايران در استبداد و ديكتاتوري به سر مي‌برد، گفت: با دم مسيحايي حضرت امام(ره) روح تازه‌اي در كالبد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر