۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

Alef dot ir

Alef dot ir


در انفجار امروز عراق هیچ زائری از ایران آسیب ندید

Posted: 01 Feb 2010 07:29 AM PST

یک مقام مسئول در سازمان حج و زیارت گفت: در عملیات انتحاری و حمله به زائران کربلا که ساعاتی پیش رخ داد هیچ زائر ایرانی دچار آسیب نشده است. عبدالله نصیری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در این حمله انتحاری تمامی افرادی که کشته و زخمی شدند عراقیهایی بودند که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شده اند. در پی انفجار بمبی انتحاری در میان زائران کربلا دستکم 16 زائر شیعه کشته و 38 تن دیگر زخمی شدند همچنین افراد مسلح ناشناس صبح امروز "خلف الدلیمی" افسر بلندپایه پلیس عراق را ترور کردند. این افراد در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی با پای پیاده عازم کربلا بودند که هدف عملیات انتحاری قرار گرفتند. مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با توجه به اینکه هیچ زائر ایرانی در این عملیات انتحاری دچار آسیب نشده است به همین دلیل هموطنان ایرانی هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

تحريم هاي جديد فقط به مردم عادي لطمه وارد مي کند

Posted: 01 Feb 2010 05:57 AM PST

نکته مهم این است که این لایحه به مردم عادی ایران بیشتر از هر فرد یا گروهی صدمه ای می زند. میلیونها نفر در ایران برای انجام کارهای روزمره خود از جمله فعالیتهای کاری به امور حمل و نقل شهری نیاز دارند اما  با تحریم واردات بنزین و گازوئیل، مطمئنا در فعالیتهای امور حمل و نقل در ایران مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

تعمیر هواپیماهای پهن پیکر در ایران

Posted: 01 Feb 2010 05:48 AM PST

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خودکفایی ایران در تعمیرات اساسی انواع هواپیماها را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت : هیچ هواپیمای پهن پیکری برای تعمیرات اساسی به خارج فرستاده نمی شود.   رضا جعفرزاده درمصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه با تعمیرات اساسی هر فروند بوئینگ 747 پنج میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود افزود : تاکنون تعمیرات اساسی 13فروند هواپیمای بوئینگ 747 و 32 فروند هواپیمای ایرباس و تعمیرات سنگین انجام شده و چهاردهمین هواپیمای 747 در این شرکت به دست متخصصان داخلی در حال تعمیرات اساسی است. جعفرزاده با اشاره به اینکه هزینه تعمیرات اساسی بوئینگ 747 حدود 12 میلیون دلار است، گفت: با تعمیرات اساسی (اورهال) هر فروند هواپیمای بوئینگ 747 پنج میلیون دلار صرفه جویی می‌شود. وی تعداد هواپیماهای غیر نظامی سبک را 173 فروند و تعداد هواپیماهای فوق سبک غیرنظامی کشور را 104 فروند عنوان کرد. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: سال 1357 تعداد ناوگان هوایی 25 فروند و 416 صندلی پرواز در کشور بود و دو میلیون و 600 هزار نفر مسافر داخلی و یک میلیون نفر مسافرخارجی جابه جا می شد. همچنین 31 هزار و صد پروازهای عبوری از کشور انجام می شد. وی گفت: به جز ناوگانی که از رده خارج یا از چرخه پروازها حذف شده، تعداد ناوگان هوایی کشور به 190 هواپیما و صندلی پرواز در اختیار به بیش از سی و یک هزار رسیده است. جعفرزاده با اشاره به اینکه از مجموعه‌ 190 فروند هواپیمای موجود 151 فروند هواپیمای نوع غربی...

خدمات شرکت واحد به تماشاگران دربی

Posted: 01 Feb 2010 05:44 AM PST

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، برای خدمات رسانی به تماشاگران مسابقه فوتبال شهر آورد بزرگ پایتخت، امکانات موجود را تجهیز کرده است تا 14 بهمن به ورزش دوستان خدمات ارائه کند. به گزارش واحد مرکزی خبر ،خدمات در چهار مسیر ارائه می شود: مسیر شماره 1: ورزشگاه آزادی- میدان انقلاب اسلامی- میدان امام حسین (ع)- پایانه شرق مسیر شماره 2: ورزشگاه آزادی- سه راه آذری- میدان گمرک- میدان راه آهن. مسیرشماره 3: ورزشگاه آزادی- میدان آزادی - بزرگراه سعیدی- پایانه خاوران مسیر شماره 4: ورزشگاه آزادی- بزرگراه حکیم- میدان رسالت.  

سرانه مصرف آب آشامیدنی ایران دو برابر جهان

Posted: 01 Feb 2010 05:43 AM PST

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت : مصرف آب آشامیدنی در ایران دو برابر میانگین مصرف جهانی است و 25 درصد آن جزء هدررفت آب محسوب می شود. به گزارش واحد مرکزی خبر ، الماسوندی با اشاره به خشکسالی های دهه اخیر در جمع خبرنگاران افزود: میزان بارش از ابتدای سال آبی (مهر88) به 116 میلی متر رسید که در مقایسه با پارسال 34 درصد افزایش نشان می دهد. وی در این حال خاطرنشان کرد ،  میانگین بارش سال جاری در مقایسه با 40 سال اخیر تغییری نکرده و همان رقم 116 میلی متر است اما ذخایر زیرزمینی به شدت کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درباره روان‌آب ها گفت: میزان آب های سطحی جاری (روان آب ها) 27 درصد در مقایسه با 40 سال گذشته کاهش یافته است. وی درباره هدفمند کردن یارانه ها نیز گفت: با اجرای این طرح قیمت آب از مردم دریافت نمی شود چون جزء انفال محسوب می شود بلکه هزینه های تولید و انتقال آب در طول 5 سال به قیمت واقعی خواهد رسید. الماسوندی تاکید کرد: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه قیمت آب باید به گونه ای تعیین شود که کمترین فشار و تنش به مشترکان وارد شود. وی با اشاره به خشکسالی چند سال اخیر گفت: 70 درصد نیاز آب شرب و کشاورزی از آبهای زیرزمینی استحصال می شود. مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 70 درصد دشت های کشور دچار بحران کمبود آب شدند و بحث چاههای غیرمجاز و اضافه...

تحولات امنیتی عراق در آستانه اربعین

Posted: 01 Feb 2010 05:42 AM PST

16 کشته و 38 زخمی در حمله علیه زائران کربلا و ترور یک افسر بلندپایه عراقی از جمله تحولات امنیتی عراق به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "قاسم عطا" سخنگوی طرح عملیات بغداد اظهار داشت: یک فرد امروز خود را در میان زائران کربلا منفجر کرد که دستکم 16 زائر شیعه کشته و 38 تن دیگر زخمی شدند. این افراد در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی با پای پیاده عازم کربلا بودند که هدف عملیات انتحاری قرار گرفتند. خبر دیگر اینکه افراد مسلح ناشناس صبح امروز "خلف الدلیمی" افسر بلندپایه پلیس عراق را ترور کردند. این افسر بلندپایه در مقابل منزل خویش در اطراف شهر الرمادی در 118 کیلومتری غرب بغداد کشته شد.  

حمایت از مخالفان اقدامی مهم در قبال ایران

Posted: 01 Feb 2010 04:52 AM PST

چین به طورعلنی اعلام کرده که به تحریم های جدید علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل رای نخواهد داد. با این حال مقامات دولت آمریکا هنوز هم ابراز امیدواری می کنند که توانایی جلب حمایتهای بین المللی و اعمال تحریم های سخت تر علیه ایران را دارند.

طرح ادغام کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس

Posted: 01 Feb 2010 04:07 AM PST

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح ادغام دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس را به کمیسیون آئین نامه ارائه داده اند. مجید نصیر پور که با خبرنگار پارلمانی مهر گفتگو می کرد با اعلام این خبر تاکید کرد: به دلیل تشابه برنامه ها و ماموریت ها ضرورت دارد دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس با هم ادغام شوند و یا حداقل برخی وظایف کمیسیون فرهنگی به کمیسیون اجتماعی تنفیذ شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد : این پیشنهاد به کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. وی تاکید کرد: مسائل جوانان و ورزش از جمله موضوعاتی است که زمینه اجتماعی دارند و رسیدگی به آن باید در اختیار کمیسیون اجتماعی باشد در حالی که هم اکنون کمیسیون فرهنگی که خود با مسائل مختلف و متنوع فرهنگی مواجه است به این موضوعات نیز رسیدگی می کند. نماینده سراب در مجلس عنوان کرد که اعضای کمیسیون اجتماعی با محول شدن برخی وظایف فعلی کمیسیون فرهنگی به این کمیسیون موافقند.  

بیت حضرت امام‌خمینی(ره) در خمین گلباران شد

Posted: 01 Feb 2010 04:06 AM PST

همزمان با لحظه ورود امام راحل به کشور در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح دوشنبه بیت امام در شهرستان خمین گلباران و عطرافشانی شد. به گزارش خبرنگار مهر در اراک، در این مراسم که حجت الااسلام قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، استاندار مرکزی و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند مراسمی در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم حجت الااسلام دری نجف آبادی افزود: قیام امام خمینی (ره) به پشتوانه و تاسی از فرامین الهی و با پشتیبانی مردم و برای رضای خدا به نتیجه رسید. وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در راه به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی با تقدیم فرزند خود به انقلاب سختی ها و مصائب زیادی را متحمل شد که این موضوع نشان از اعتقاد و عزم جدی امام در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی داشت. دری نجف آبادی انقلاب اسلامی را ودیعه ای الهی در نزد مردم دانست و اظهار داشت: امروز زمان رهبری انقلاب اسلامی در دستان جانشین خلف امام راحل قرار دارد و در این میان تبعیت کامل مردم از فرامین ولی فقیه نشان دهند ارادت مردم به مقام معظم رهبری است. وی با تاکید بر روشنگری و ارتقای آگاهی های دانش آموزان و دانشجویان از وقایع انقلاب اسلامی تاکید کرد: وجود ظرفیت های بالای دانشجویی در کشور فرصتی برای ارائه خدمت بیشتر به مردم است زیرا هم اینک نرخ افراد تحصیلکرده کشور بسیار بالا است که می توان با استفاده از این افراد...

مخالفت مجلس با 4 ترمی شدن دانشگاهها

Posted: 01 Feb 2010 04:04 AM PST

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مخالفت مجلس با سیستم چهار ترم شدن دانشگاهها خبر داد و گفت: این سیستم در گذشته در برخی دانشگاههای آمریکا و اروپا ایجاد شد که ناموفق بوده است و نباید تجربه ناموفق را تکرار کرد. علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با موضوع چهار ترمی شدن سال تحصیلی با یادآور شدن این مطلب که این ایده در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده بود گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این نتیجه رسیدند که تعطیلات سال قمری و شمسی در کم شدن سال تحصیلی دانشجویان تاثیرگذار است. وی اظهار داشت: در این خصوص از وزارت علوم درخواست کردیم تا بحث چهار ترمی شدن دانشگاه را مورد بررسی قرار دهد که در این زمینه چهار ایده مطرح شد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این چهار ایده گفت: باقی ماندن سال تحصیلی به سبک فعلی آموزشی، دو ترمی شدن دانشگاه به صورت یک ترم بلند از 15 اردیبهشت تا اوایل اسفند و یک ترم کوتاه، سه ترمی شدن دانشگاه به طور ترم پاییزه، ترم زمستانه و ترم بهاره و در نهایت 4 ترمی شدن دانشگاهها چهار ایده وزارت علوم برای مفید شدن کیفیت تحصیل در یک سال تحصیلی بود. سلیمی در تشریح روش چهار ترمی شدن سال تحصیلی دانشگاهی به مهر گفت: در این روش چهار ترم دو ماهه ایجاد می شود و پس از امتحانات پایان ترم برای دانشجویان چهار روز تعطیلی در نظر گرفته می شود. به...

دعوت به همکاری طرح ملی گداخت

Posted: 01 Feb 2010 04:03 AM PST

پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در راستای تحقق مرحله نخست طرح ملی طراحی و ساخت رآکتور و نیروگاه آزمایشی گداخت از بین نخبگان و فارغ‌ التحصیلان ممتازدانشگاه‌های معتبرمورد تائید وزارت علوم درمقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری از طریق مصاحبه علمی دعوت به همکاری می‌کند.   واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، رشته‌های مورد نیاز فیزیک پلاسما و گداخت هسته‌ای، فیزیک اتمی و مولکولی، مهندسی برق - گرایش های الکترونیک، قدرت و کنترل، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر است. متقاضیان باید تا 25 اسفند فرم دعوت به همکاری را به صورت الکترونیکی تکمیل و برای دریافت فایل الکترونیکی به نشانی www.aeoi.org.ir مراجعه کنند.  

منع ورود سیاسیون به ارتش عراق

Posted: 01 Feb 2010 04:03 AM PST

نخست وزیر عراق شب گذشته از وجود طرح هایی برای توسعه سرویس های امنیتی و مبارزه با تروریسم خبر داد و بر جلوگیری از ورود سیاسیون به ارتش و پلیس تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الصباح چاپ عراق، نوری المالکی اظهار داشت: دولت راه حل هایی را برای مشکلات سرویس های امنیتی عراق ارائه کرده است. وی همچنین از طرح های کنونی و آتی سرویس های امنیتی و سطح آمادگی و دستاوردهای آن طی سال های گذشته خبر داد. مالکی در ادامه از سرویس های امنیتی عراق خواست که در انجام وظائف خود کوتاهی نکنند و از هر جناح سیاسی دستور دریافت نکنند. خاطرنشان می شود که سرویس های امنیتی عراق چندی پیش اعلام کرده بودند که در حال اجرای برنامه ای برای مبارزه با تروریسم تا سال 2013 هستند. نخست وزیر عراق در ادامه گفت: هیچ کشوری اجازه نمی دهد ارتش و سرویس های امنیتی اش سیاسی شود لذا ما نیز مانع از نفوذ رجال سیاسی به ارتش و پلیس شدیم و اجازه نمی دهیم نیروهای وابسته به احزاب به ارتش و سرویس های امنیتی راه یابند. مالکی با بیان این مطلب افزود: دشمنان عراق برای نابودی روند سیاسی کشور تلاش می کنند. ما در برابر دشمنی وحشی قرار داریم که می خواهد شهروندان، جامعه، دولت عراق و نهادهای آن را به وحشت اندازد و این در حالی است که ما برای به وجود آوردن کشوری باثبات تلاش می کنیم.  

توصیه‌های سفیر ایران در عراق به زائران

Posted: 01 Feb 2010 04:02 AM PST

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در آستانه اربعین سالار شهیدان به هموطنان هشدار داد که تنها از طرق قانونی برای سفر به عراق اقدام کنند و حتما مدارک لازم را در اختیار داشته باشند. حسن کاظمی قمی که با خبرنگار مهر گفتگو می کرد، با تاکید بر اینکه دولت عراق در آستانه اربعین حسینی برای کنترل شرایط امنیتی تمهیدات فوق العاده ای اعمال کرده است، تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد زوار که از چند روز پیش از اربعین در مسیرهای منتهی به کربلا حضور می یابند دولت عراق برای کنترل اوضاع تدابیر خاص امنیتی لحاظ می کنند. قمی یادآور شد: این تدابیر از مرزهای عراق تا مسیرهای منتهی به اماکن متبرکه در جریان است و در چارچوب این تمهیدات سخت گیری های جدی برای کنترل امنیت در نظر گرفته می شود. سفیر ایران در عراق تاکید کرد: طبیعی است که برای کنترل شرایط عراق دولت این کشور مجبور به لحاظ کردن سخت گیری است. چرا که به خاطر وضعیت خاص عراق احتمال وقوع اقدامات تروریستی وجود دارد. وی با بیان اینکــه پلیس عراق و مرزبانان این کشور بازرسی های خود را در آستانه اربعین تشدید کرده اند خطاب به هموطنان گفت: زائرانی که با نیت خالصانه و عشق زیارت می خواهند ایام اربعین در کربلای معلی حضور یابند باید توجه کنند که ورودشان به عراق باید در چارچوب قانونی با همراه داشتن مدارک شامل گذرنامه و ویزای عراق باشد. قمی ادامه داد : افرادی که به صورت انفرادی و غیر ازسیستم حج...

برگزاري مراسم نمادين ورود امام‌خميني به ايران

Posted: 01 Feb 2010 04:01 AM PST

همزمان با سالروز ورود امام خميني 12 گلوله توپ در حاشيه زاينده‌رود شليك شد. به گزارش فارس از اصفهان، در اين مراسم كه صبح امروز ساعت 9 صبح برگزار شد به ميمنت سالروز ورود امام خميني (ره) به ميهن در 12 بهمن ماه سال 57 با همكاري كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه فجر در استان اصفهان 12 گلوله توپ شليك شد. كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه مبارك فجر هر ساله به عهده يكي از ارگان‌هاي نظامي سپاه و ارتش جمهوري اسلامي ايران است كه امسال مدير كميته‌هاي نيروهاي مسلح را امير نظام اكبري از فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران بر عهده دارد. همچنين ويزيت بيماران توسط بيمارستان 577 منطقه‌اي ارتش از تاريخ 12 تا 22 بهمن‌ماه جاري و ملاقات و تجديد بيعت با امام جمعه استان اصفهان ساعت 10 صبح در دفتر نماينده ولي فقيه از ديگر برنامه‌هاي اين ستاد در دهه فجر است. همچنين 14 بهمن ماه جاري ساعت 11 صبح نماز وحدت بخش نيروهاي مسلح در مسجد حكيم اصفهان برگزار مي‌شود. از برنامه‌هاي ديگر اين ستاد در دهه مبارك فجر مي‌توان به برگزاري مراسم ويژه با حضور خانواده شهدا، مراسم غبارروبي و عطر افشاني قبور شهدا، اعزام سخنران به مدارس پسرانه پيرامون دهه مبارك فجر اشاره كرد. حضور فرماندهان، مسئولان و كاركنان اين ستاد در مراسم دشمن شكن نماز جمعه از ديگر و اجراي مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح از ديگر برنامه‌هاي اين ستاد است.  

اعلام برائت خاتمی از رفتار موسوی

Posted: 01 Feb 2010 03:05 AM PST

آقای خاتمی با اشاره به بیانیه هفدهم آقای موسوی اظهار داشته است: موسوی نباید آشوبگران روز عاشورا را که جمعی اوباش بودند، به "مردان خدا جو" تعبیر می‌کرد. در همین راستا، یک منبع آگاه به شبکه ایران خبر داد، در جلسه ای که اخیراً با حضور چهره‌های شاخص اصلاح طلب برگزار شده، محمد خاتمی، رئیس بنیاد باران، بار دیگر به انتقاد از رفتار و اقدامات دیگر سران اصلاحات پرداخته است. آقای خاتمی در این جلسه گفته است که "در جریان تخریب‌ها و آشوب‌ها، آشوبگران اقداماتی خیلی بدی انجام دادند که قابل توجیه و دفاع نیست." او همچنین همانند نامه‌هایی که به مقامات عالی رتبه نظام نوشته و در آن از برخی اقدامات افراطی میرحسین موسوی اعلام برائت کرده، در این جلسه هم بار دیگر به آقای موسوی اعتراض کرده است. آقای خاتمی با اشاره به بیانیه هفدهم آقای موسوی اظهار داشته است: موسوی نباید آشوبگران روز عاشورا را که جمعی اوباش بودند، به "مردان خدا جو" تعبیر می‌کرد. آقای موسوی در این بیانیه تلویحاً از ادعای تقلب در انتخابات دهم پا پس کشیده و دولت دهم را به رسمیت شناخته بود. گرچه این اقدام با اعتراض اعضای داخلی و خارجی فرقه سبز مواجه شد اما، چند روز بعد برخی منابع خبری اعلام کردند که محمد خاتمی برای بار دوم دست به قلم شده و با نوشتن نامه‌ای با مضمون همان نامه قبلی به مسئولان ارشد کشور و البته با تاکیدی بیشتر، از افراطیگری‌های فرقه سبز و برخی سران و فعالان اصلاح طلب، اعلام برائت کرده است. حجت...

عکس/ سرزمین احمدی نژادی ها

Posted: 01 Feb 2010 02:59 AM PST

محمد مهدی خالقی نوسنده وبلاگ زنبور (http://zambur.blogfa.com) در مطلبی با عنوان سرزمین احمدی نژادی ها در وبلاگ خود نوشت:   توضيح :يكي ازدوستان دركامنتهاي مطلب پيشين خواسته بود گزارشی تصويري ازمنطقه كارشود. اين چند عكس ازميان صدها عكس ماازمنطقه بعنوان نمونه تقديم مي گردد. عکس اول میزان ارادت مردم محروم منطقه به ولایت و رهبر انقلاب است؛ مردمی که هرکسی را به رهبرشان نزدیکتر باشد انتخاب می کنند. درعکس دیگر هم به خانه هاي درحال ساخت كناركپرها توجه كنيد.  

گزارشی از كارتن خوابي در زنجان

Posted: 01 Feb 2010 02:53 AM PST

چند سالی است که کارتن خوابی در شهر زنجان به یکی از مشکلات عدیده مردم و در مقیاس بزرگ تر جامعه تبدیل شده است. این پدیده البته تنها مختص به استان زنجان نیست و به مراتب در استانهای دیگر و حتی در بعد وسیع تر در کلان شهرها این معضل اجتماعی دیده می شود. به گزارش ایسنا منطقه زنجان، این معضل البته با نزدیک شدن به فصل سرما بیش از پیش به چشم می خورد، به گونه ای که تاکنون در زنجان هیچ گونه اقدام خاصی جهت اسکان این افراد صورت نگرفته است و تنها برخی اقدامات مقطعی از سوی مسئولان، مسکنی برای این درد شده است. این در حالی است که در تهران، چندین سال است که مسئولین با احداث گرمخانه ها، به نوعی سعی در پوشش افراد کارتن خواب کرده اند و توانسته اند به صورت نصفه و نیمه قدمهایی در این راستا بردارند. البته در برخی موارد نیز مشاهده شده است که این قبیل افراد برای فرار از سرمای کشنده و وحشتناک شبهای زمستانی زنجان، به مکانهای عمومی شهر از قبیل بیمارستانها و یا مراکز درمانی شبانه روزی پناه می برند که در این موارد نیز مسئولان این مراکز به ناچار و بنا به تکلیف خود، مجبور به بیرون راندن آنها از چنین مراکزی می شوند. به همین دلیل است که شیوع این پدیده در فصول سرد بیشتر از فصل های دیگر خود را نشان می دهد، چه در فصول گرم این پارک ها هستند که میزبان افراد کارتن...

عکس/ چه کسی از سه رنگ فقط سبزش را میخواهد؟

Posted: 01 Feb 2010 02:42 AM PST

بدون شرح هم گویاست    

التزام نظری یا عملی؟

Posted: 01 Feb 2010 01:57 AM PST

مگر نه اينكه امام راحل فرمود:" ولايت مطلقه فقيه نه تنها ديكتاتوري نيست، بلكه از تفكرات ديكتاتوري جلوگيري مي كند" پس ولی فقیه و دیکتاتور در یکجا جمع نمی شود و به قول فلاسفه، جمع اضداد، محال ذاتی است.

استوديو فرهنگ برج ميلاد راه‌اندازي شد

Posted: 01 Feb 2010 01:24 AM PST

استوديو فرهنگ برج ميلاد با هدف اطلاع‌رساني رخداد‌هاي فرهنگي پايتخت راه‌اندازي شد محمد هادي ايازي در مراسم افتتاح آزمايشي استوديو برج ميلاد - ويژه برنامه‌هاي فرهنگي - با بيان اين مطلب اظهار داشت: غالب اتفاقات فرهنگي هنري كشور در تهران شكل مي‌گيرد بنا براين مجموعه همايش‌هاي برج ميلاد مي‌تواند مركزي براي اطلاع‌رساني اين رخدادها باشد. به گفته معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران، راه‌اندازي اين استوديو فرصتي را براي مسئولان صدا و سيما ايجاد مي‌كند كه بتوانند برخي اخبار مثل جشنواره فيلم فجر و... را به‌صورت زنده از اين مكان انعكاس دهند. اين درحالي است كه ايازي معتقد است مجموعه شهرداري تهران نيز در سطح شهر نزديك به 1500مجموعه فرهنگي اجتماعي در اختيار دارد كه انعكاس اخبار و فعاليت‌هاي آنها براي شهروندان اهميت دارد.  

تدابیر امنیتی در کربلا

Posted: 01 Feb 2010 01:12 AM PST

در آستانه اربعین حسینی تدابیر امنیتی در کربلا تشدید شده است.   واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه بی بی سی عربی : پلیس عراق به منظور تامین امنیت زائران که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی راهی کربلا شده اند تدابیر امنیتی را به شدت افزایش داده است. نیروهای ارتش و پلیس عراق در طول مسیرهای منتهی به کربلا مستقر شده اند. پیش بینی می شود امسال هشت میلیون زائر از داخل و خارج عراق در روز اربعین در کربلا حضور یابند. در اربعین هر سال میلیونها زائر از شهرهای مختلف عراق پای پیاده عازم کربلا می شوند.  

برف، اروپا را فلج کرد

Posted: 01 Feb 2010 01:11 AM PST

برف و کولاک شدید بخش هایی از آلمان ، ایتالیا و بلاروس را کاملا فلج کرده است.   واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز : هجوم سرمای زمستان ، شمال آلمان را به منطقه ای یخ زده تبدیل کرده است. همچنین بارش شدید برف و کولاک بخش اعظم سیستم حمل و نقل شمال آلمان را از کار انداخته به طوری که بخشی از فرودگاه هامبورگ بسته شده است. این در حالی است که سنگینی برف های انباشته شده روی ساختمان ها نیز احتمال دارد موجب فروریختن سقف آنها شود. از سوی دیگر ، پنج نفر بر اثر تصادفات جاده ای ناشی از بارش سنگین برف در این بخش از آلمان جان خودشان را از دست داده اند و رفت و آمد در رودخانه ها از جمله در طولانی ترین کانال آبی آلمان با مشکلات فراونی مواجه شده است. همچنین کاهش دمای هوا و بارش شدید برف ، شمال شرقی ایتالیا را نیز بی نصیب نگذاشته و موجب ایجاد اختلال در رفت و آمدهای ریلی و هوایی شده است. فرودگاه شهر بولونیا نیز بر اثر شدت سرما و برف به مدت چندین ساعت بسته شد و این امر موجب شد حدود 20 پرواز لغو شود. سقوط بهمن نیز دو ایتالیایی را به کام مرگ فرستاده است. در بلاروس نیز با اینکه پیش بینی شده بود این هفته از شدت سرما و بارش برف کاسته شود ، ورود یک جبهه هوای سرد بار دیگر دمای هوای این کشور را تا 25درجه سانتیگراد زیر صفر برد. براساس اعلام اداره راهنمایی...

دورجدید جایگزینی خودروهای فرسوده

Posted: 01 Feb 2010 01:11 AM PST

دور جدید جایگزینی خودروهای فرسوده با حجم اولیه 160 هزار خودرو از امروز - دوشنبه - آغاز می شود.   به گزارش واحد مرکزی خبر ، قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت : در این طرح از مشارکت بانک های ملی ، ملت ، صادرات ، تجارت و سپه با پرداخت 5 تا 10 میلیون تومان تسهیلات استفاده می شود. وی افزود:‌ همچنین خودروهای دارای پلاک ملی و از سال 1356 و پایین تر تحت پوشش این طرح قرارمی گیرند که تعداد آنها براساس آمار 260 هزار خودرو ارزیابی می شود. هاشمی تصریح کرد:‌ از 12 بهمن مراکز ایران خودرو و مراکز اسقاط در مجموع 850 مرکز در 10 روز از 160 هزار متقاضی ثبت نام می کنند. هم اکنون 35 هزار تاکسی بالای 10 سال و 15 هزار مسافر بر شخصی با این سن در کشور موجود است .  

برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر

Posted: 01 Feb 2010 01:10 AM PST

جشنواره بین المللی تئاتر فجر با معرفی برترین های خود در بخش های مختلف بکار خود پایان داد.   به گزارش و احد مرکزی خبر ، در این جشنواره نمایش " خنکای ختم خاطره " به کارگردانی نیما دهقان علاوه بر جایزه بزرگ جشنواره ، جوایز نخست در بخش های موسیقی ، طراحی صحنه ، کارگردانی و نمایشنامه را از آن خود کرد. همچنین هیات داوران جایزه ویژه خود را به نمایش "مکبس " و کارگردان آن رضا ثروتی اهدا کرد . براساس این گزارش ، تندیس بهترین نمایش ایرانی از نگاه تماشاگران نیز به نمایش " گل " ( به کسر گ ) و بهترین نمایش خارجی از نگاه تماشاگران به نمایش "میز" از لهستان اختصاص یافت . نمایش "خانه کاغذی " به کارگردانی مهدی برومندنیا از کرمانشاه ، نمایش منتخب در بخش برگزیدگان تئاتر مناطق شد . در بخش منتقدان جهانی هم ابراهیم یساول زاده طوسی و میثم جوادی جایزه بهترین موسیقی را برای موسیقی نمایش " پری خوانی عشق و سنگ " دریافت کردند . همچنین سحر افتخارزاده طراح لباس نمایش " اتلو " جایزه بهترین طراحی لباس را از آن خود کرد . سیما تیرانداز برای نمایش " پری خوانی عشق و سنگ " جایزه بهترین بازیگر زن و بهزاد فراهانی برای نمایش " خدا در التونا حرف می زند " جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کردند . همچنین در جشنواره بین المللی تئاتر فجر ستاره پسیانی بازیگر نمایش " خانه " جایزه بهترین بازیگر زن و فابریزیو پوگلیزه به خاطر بازی در نمایش...

زنگ انقلاب در مدارس زده شد

Posted: 01 Feb 2010 01:09 AM PST

به مناسبت ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی همزمان در سراسر کشور، زنگ انقلاب در مدارس تهران به صدا در آمد.   به گزارش واحد مرکزی خبر، به یاد حماسه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، ساعت 9 و 33 دقیقه در مدارس تهران، زنگ انقلاب طنین انداز شد. دانش آموزان با سردادن شعارها و همخوانی سرودهای انقلابی، شور و شعف خاصی به این مراسم دادند.  

افتتاح بزرگترین تونل شهری ایران

Posted: 01 Feb 2010 01:09 AM PST

تونل توحید، بزرگترین تونل شهری ایران به بهره برداری رسید. به گزارش واحد مرکزی خبر ، در مراسم بهره برداری از تونل توحید اعلام شد : این تونل دو بزرگراه شهید چمران و شهید نواب صفوی را به هم وصل می کند. با بهره برداری از تونل توحید ترافیک در حد فاصل بزرگراه جلال آل احمد، خیابان باقرخان، میدان توحید، خیابان آزادی و میدان جمهوری برطرف می شود. با گشایش این تونل ضمن کاهش سالانه 11 هزار و 640 تن از آلودگی هوای تهران، 26 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد. طول تونل توحید 2 هزار و 136 متر است که با تلاش شبانه روزی 3400 کارگر در مدت قریب به 31 ماه احداث شده است. در داخل تونل 70 جت فن برای تهویه هوا، 3 هزار ستون و بیش از 25 هزار قطعه بتنی و سیستم های هوشمند نصب شده است. از ویژگی های تونل توحید ایمن بودن آن در برابر زلزله و تلاقی آن با خط 2 و 4 مترو است. برای ساخت تونل توحید تاکنون حدود 3 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.  

شهیدی دیگر از انقلاب اسلامی تشییع می‌شود

Posted: 01 Feb 2010 01:07 AM PST

پيكر سرباز شهيد گمنام پنجشنبه اين هفته همزمان با اربعين سيد و سالار شهيدان بر دوش مردم تهران تشييع مي‌شود. به گزارش فارس، حجت‌الله واعظي‌نژاد، رئيس اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي با اعلام اين خبر گفت: با خاكسپاري پيكر يك سرباز شهيد گمنام در سازمان وظيفه عمومي ناجا اولين يادمان سرباز شهيد گمنام در سطح كشور ايجاد مي‌شود. وي افزود: با همكاري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، پيكر پاك يك سرباز شهيد گمنام پنج‌شنبه 15 بهمن در سازمان وظيفه عمومي ناجا به خاك سپرده مي‌شود. واعظي‌نژاد ياد آور شد: مراسم تشييع پيكر اين سرباز شهيد از ساعت 9:30 دقيقه صبح پنج‌شنبه 15 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم از ميدان امام حسين (ع) تا سازمان وظيفه عمومي ناجا واقع در ميدان سپاه برگزار خواهد شد.

اردوغان: در برابر اسرائیل سکوت نمی‌کنیم

Posted: 01 Feb 2010 01:05 AM PST

نخست وزیر ترکیه بار دیگر به شدت علیه رژیم صهیونیستی موضع گرفت و تاکید کرد: آنکارا همچنان به افشای جنایت های اسرائیل ادامه می دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، "رجب طیب اردوغان" در گفتگو با شبکه یورونیوز ترک تاکید کرد: ترکیه در برابر کشتار بی رحمانه غیر نظامیان توسط اسرائیل بی تفاوت نخواهد بود. وی تاکید کرد: اسرائیل باید بداند که با این وضعیت نمی تواند به تداوم روابط خود با کشورهای مختلف از جمله ترکیه امید داشته باشد و باید در این مسئله بازنگری هایی داشته باشد. نخست وزیر ترکیه در ادامه افزود: نمی توانیم در برابر استفاده از بمب های فسفری، نابودی تاسیسات زیربنایی و تمام چیزهایی که در غزه وجود دارد، سکوت کنیم، تا به تدریج این منطقه به زندانی با درهای باز تبدیل شود که در آن همه چیز بر خلاف حقوق بشر و موازین بین المللی در این مسئله باشد. اردوغان با اشاره به رفتار اخیر غیر دیپلماتیک با سفیر ترکیه در تل آویو، اظهار داشت: تداوم این فضای بی اعتمادی بر توافقنامه های آنکارا و تل آویو تاثیر احتمالی منفی بر جای خواهد گذاشت. روابط ترکیه و رژیم اسرائیل در ماه های اخیر با تنش های فراوانی روبرو بوده است، مسئله ای که توافقنامه ها و معاهدات تجاری و امنیتی گسترده دو جانبه میان آنکارا و تل آویو را تهدید می کند.  

ايران شانزدهمين اقتصاد بزرگ دنيا

Posted: 01 Feb 2010 01:04 AM PST

اداره اطلاعات اقتصادي امريكا در تازه‌ترين برآورد خود از توليدناخالص‌داخلي 225 اقتصاد دنيا در سال 2009 ايران را شانزدهمين اقتصاد بزرگ جهان در اين سال معرفي كرد. به گزارش فارس، اداره اطلاعات اقتصادي امريكا با ارائه تازه ترين برآورد خود از توليد ناخالص داخلي 225 اقتصاد دنيا اعلام كرد ايران با توليد ناخالص داخلي 876 ميليارد دلاري خود بر اساس قدرت خريد به عنوان شانزدهمين اقتصاد بزرگ دنيا در سال 2009 شناخته شده است. بر اساس برآورد اين مركز اقتصاد ايران در سال 2009 با رشد 2.6 درصدي مواجه شده و توليد ناخالص داخلي اين كشور بر اساس قدرت خريد از 853 ميليارد دلار در سال 2008 به 876 ميليارد دلار در سال 2009 رسيده است. قبل از ايران اندونزي با توليد ناخالص داخلي 968 ميليارد دلاري در رتبه پانزدهم جهان قرار گرفته است. تركيه نيز با توليد ناخالص داخلي 861 ميليارد دلاري بر اساس قدرت خريد يك پله پايين تر از ايران و در جايگاه هفدهم قرار گرفته است. امريكا با توليد ناخالص داخلي 14.25 هزار ميليارد دلاري بزرگترين اقتصاد دنيا شناخته شده است. چين با 8.76 و ژاپن با 4.14 هزار ميليارد دلار به ترتيب در رتبه هاي دوم و سوم جاي گرفته اند. كشورهاي هند(3.54هزار ميليارد دلار)، آلمان(2.81 هزار ميليارد دلار)، انگليس(2.16 هزار ميليارد دلار)،‌فرانسه(2.11 هزار ميليارد دلار)، روسيه(2.10 هزار ميليارد دلار)، برزيل(2هزار ميليارد دلار)، ايتاليا(1.75هزار ميليارد دلار)، مكزيك(1.47هزار ميليارد دلار)، اسپانيا(1.36هزار ميليارد دلار)، كره جنوبي(1.34هزار ميليارد دلار) و كانادا(1.28هزار ميليارد دلار) نيز به ترتيب در رتبه هاي چهارم تا چهاردهم جاي گرفته...

کرج، استان البرز شد

Posted: 01 Feb 2010 01:03 AM PST

سخنگوی دولت ضمن اعلام خبر خوش رئیس‌جمهور در روز چهارشنبه به مردم، از تصویب لایحه ایجاد استان البرز در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی عصر روز یکشنبه بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیئت دولت به ریاست دکتر احمدی نژاد لایحه ایجاد استان جدید البرز با مرکزیت شهر کرج و ارتقای بخش گراش به شهرستان در استان فارس و ارتقای دهستان سُمَرِین به مرکز بخش در استان اردبیل را تصویب کرد. معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت : در جلسه عصر امروز تشکیلات و ساختار اداری دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی به تصویب رسید. لایحه تعیین تکلیف وضع ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، دیگر مصوبه این جلسه بود که تاکنون بر اساس مواد 147 و 148 اصلاح قانون ثبت شکل می گرفت.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر