۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

Alef dot ir

Alef dot ir


پيست‌هاي اسکي در تاسوعا و عاشورا تعطيل است

Posted: 23 Dec 2009 07:50 AM PST

رييس فدراسيون اسکي گفت:‌ تمام پيست هاي اسکي کشور از جمله ديزين در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني تعطيل است. " عيسي ساوه شمشکي "‌ روز چهار شنبه در گفت‌وگو با ايرنا افزود:‌ تعطيلي اين پيست ها همه ساله در اين ايام با هدف شرکت کارکنان و دست اندرکاران پيست هاي اسکي کشور در آيين هاي سوگواري سالار شهيدان حضرت امام حسين ( ع ) صورت مي گيرد. وي خاطرنشان کرد:‌ از روز دوشنبه هفته آينده" هفتم ديماه جاري" فعاليتهاي آموزشي، تمريني و مسابقات در پيستهاي اسکي کشور آغاز مي شود. وي يادآور شد:‌ اکنون 15 استان کشور داراي پيست اسکي روي برف هستند که بيشتر آنها با توجه به بارشهاي برف مناسب براي علاقه مندان به اين رشته ورزشي آماده است.

حماس: ديوار فولادي طرحي براي نابودي غزه

Posted: 23 Dec 2009 07:46 AM PST

سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) گفت: ديوار فولادي كه مصر درصدد ساخت آن در مرز با فلسطين است، طرحي غربي است كه هدف از آن نابود كردن نوار غزه و مجبور كردن ساكنان آن به شورش عليه حماس است. به گزارش فارس، "فوزي برهوم " امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبكه خبري "العالم " با اشاره به اقدام صهيونيستي مصر در ساخت ديوار حائل در مرز نوار غزه با مصر تاكيد كرد: طراحي و نظارت بر ساخت ديوار فولادي در مرز مصر و نوار غزه و تامين منابع مالي آن از سوي آمريكا و فرانسه و با مشاركت برخي كشورهاي ديگر در حال انجام است. برهوم گفت: هدف از اين طرح نابود كردن نوار غزه، تاثير گذاشتن بر زندگي بيش از يك و نيم ميليون فلسطيني ساكن اين منطقه و در نهايت نابود كردن جنبش حماس و وادار كردن ساكنان نوار غزه بر شورش عليه اين جنبش است. گروه‌هاي فلسطيني در نوار غزه با برگزاري كنفرانس مطبوعاتي هشدار دادند كه در صورتي كه با ساخت چنين ديواري محاصره عليه نوار غزه تشديد شود، امنيت ملي مصر لطمه زيادي خواهد ديد. گروه‌هاي فلسطيني همچنين خواستار چشم پوشي دولت مصر از ساخت ديوار فولادي به دليل پيامدهاي منفي اين طرح براي دو طرف مصري و فلسطيني شدند.  

تظاهرات اعتراضي مردم قم

Posted: 23 Dec 2009 07:16 AM PST

جمعي از قشرهاي مختلف مردم قم با برگزاري تظاهرات از بيت قديمي امام خميني (ره) تا بيت آيت‌الله نوري همداني، گستاخي و هتک حرمت عناصر افراطي به ارکان نظام اسلامي را محکوم کردند. به گزارش واحد مرکزي خبر، راهپيمايان در حالي که عده‌اي از آنها کفن پوش بودند با سردادن شعارهايي چون مرگ بر ضد ولايت فقيه منافق حياکن توطئه را رها کن، روحانيت بيدار است از فتنه گر بيزار است، مقابل بيت آيت الله نوري همداني اجتماع کردند. آيت‌الله نوري همداني در اجتماع راهپيمايان، ولايت فقيه را ميراث انبيا و ائمه اطهار (ع) دانست و با تاکيد بر ريشه‌دار بودن آن در قرآن گفت: نظام ولايي ايران که الهام گرفته و حلقه واسط عاشورا و قيام حضرت مهدي (عج) است، با صلابت بيشتر به حرکت خود ادامه خواهد داد. اين مرجع تقليد، ولايت فقيه را معروف بسيار کلان اسلام دانست و تصريح کرد: بهترين امر به معروف نگهداشتن اين نظام است. آيت‌الله نوري همداني چراغ سبز نشان دادن به دشمنان سرسخت اسلام، فراهم کردن خوراک تبليغاتي براي بيگانگان، اميد بستن و در تماس بودن با آنان و تهمت زدن به نظام اسلامي را مصداق منکر بيان کرد و افزود: وجود ولي فقيه در صدر نظام اسلامي براي اين افراد سنگين است. مرجع تقليد شيعيان تاکيد کرد: کساني که فکر مي‌کنند مي‌توانند ريشه شجره طيبه و محکم ولايت فقيه را سست کنند، سخت در اشتباهند. آيت‌الله نوري همداني گفت: به کساني که به خيال خود فکر مي‌کنند مي‌توانند به نظام ضربه بزنند نصيحت مي‌کنم به آغوش...

"روی اسکناس‌ها ننویسید"

Posted: 23 Dec 2009 07:14 AM PST

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای خواستار حفظ و نگهداری از اسکناس‌ها شد. به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ازآنجايی‌که اسکناس‌های منتشره جزء سرمایه‌های ملی است، لذا لازم است کلیه افراد جامعه در حفظ و نگهداری آن دقت کافی مبذول كنند. شایان ذکر است بانک مرکزی سالانه به طور متوسط 600 الی 700 میلیون برگ اسکناس‌های فرسوده را امحاء و به جای آن اسکناس‌های نو چاپ و جایگزین می‌کند. هزینه چاپ هر برگ اسکناس به طور متوسط 300 الی 400 ریال است. چنانچه این مبلغ در تعداد اسکناس‌های امحاء شده در سال ضرب شود مبلغ قابل توجهی خواهد شد که با این مبلغ می توان ده‌ها مدرسه، بیمارستان و ... در سطح کشور به بهره‌برداری رساند. بنابراین وظیفه شرعی و ملی همه ما حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روزمره است. این گزارش می‌افزاید: متاسفانه بعضا" مشاهده می‌شود که برخی افراد اقدام به نگارش کلمات، عبارات و جملاتی بر روی اسکناس‌های رایج كرده یا آنها را ممهور به مهرهای گوناگون می‌کنند. نظر به اینکه این گونه اقدامات موجب مخدوش، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس می‌شود، از این رو به عموم مردم توصیه می‌شودکه از نوشتن و یا مهرزدن بر روی اسکناس جدا" خودداری كرده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند. بانک مرکزی تصریح کرد: دارنده این گونه اسکناس‌ها در سراسر کشور در این مرحله باید به شعب بانک‌ها مراجعه و نسبت به تعویض این گونه اسکناس‌ها اقدام كنند.

شیشه‌نویسی خودروها در تهران ممنوع است

Posted: 23 Dec 2009 07:11 AM PST

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران گفت: نوشتن شعار و تصاویری به مناسبت روزهای خاص به خصوص در ماه محرم به روی شیشه های خودروها که باعث کاهش دید رانندگان می شود،‌ ممنوع است. سرهنگ مسعود علیدوستی در گفتگو با مهر اظهار داشت: چند سالی است که نوشتن اسم ائمه اطهار و کشیدن نقوش مختلف بر روی شیشه های خودروها به خصوص در ماه محرم رایج شده است که این اقدام باعث کاهش دیده راننده و منجر به تصادف می شود. وی افزود: بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی نصب هرگونه شی و کشیدن هرنوع تصویری بر روی ماشین و شیشه های آن طبق قانون ممنوع است. این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا با رانندگان متخلف برخورد می شود و با متوقف کردن خودروهای مورد نظر،‌ به آنها اخطار داده و تمامی نقوش از روی خودرو پاک می شود. علیدوستی بیان داشت: همچنین با خودروهایی که با پخش نوحه های مختلف از خودرو آلودگی صوتی ایجاد می کنند نیز برخورد می شود. جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران اعلام کرد: اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

آليا: ضرب‌الاجل آمريکايي‌ها مفهومي ندارد

Posted: 23 Dec 2009 07:09 AM PST

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تعيين ضرب الاجل مقامات آمريکايي براي ايران،اظهار داشت: تعيين ضرب الاجل از سوي غربي ها هيچ مفهومي ندارد. " فاطمه آليا" در گفت و گو با ايرنا،گفت:در بحث غني سازي اورانيوم و استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي، مواضع ، فعاليت ها و عملکرد ايران هم در خارج و هم در داخل ايران کاملا شفاف است. وي با اشاره به اينکه ايران عضو ان پي تي و آژانس بين المللي انرژي هسته اي مي باشد،گفت: ما عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي هستيم، و کشورهايي که عضو اين آژانس مي باشند بايد تحت حمايت قرار گيرد و آژانس آنان را در بحث استفاده صلح آميز انرژي هسته اي مورد حمايت قرار دهد. آليا تاکيد کرد: آژانس بين المللي انرژي اتمي وظيفه دارد طبق تعهداتي که به کشورهاي عضو دارد، از ايران حمايت کند ولي شاهد هستيم که اين نهاد بين المللي تحت تاثير فشارهاي چند کشور سلطه جو، وظايف خود را به خوبي انجام نمي دهد و از سوي ديگر ان پي تي براي اعضايش نتوانسته دستاوردي داشته باشد. عضو کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، خاطرنشان کرد: کشورهايي که عضو ان پي تي نيستند مانند رژيم اشغالگر قدس، هم اکنون به طور آزادانه فعاليت هاي غير صلح آميز ، نظامي و تسليحاتي خود را انجام مي دهند و کسي هم معترض آنان نيست. آليا، تصريح کرد: ايران به دليل مواضع اسلامي و اعتقاداتي که بر اساس دين و...

دلار گران شد

Posted: 23 Dec 2009 07:06 AM PST

بانك مركزي اعلام كرد: دلار امروز نيز در بازار رسمي ارز 5 ريال تقويت شد و يورو مانند روز گذشته با 36 ريال كاهش مورد مبادله قرار گرفت. به گزارش فارس، طبق آخرين گزارش بانك مركزي در مورد نوسانات ارزش ارز در بازار رسمي امروز بهاي دلار آمريكا با 5 ريال افزايش 10 هزار و 17ريال اعلام شد درحالي كه روز گذشته اين نرخ 10هزار و 12 ريال بود. طبق اين گزارش پوند انگليس ديروز 16 هزار و 77 ريال بود درحالي‌كه امروز با كاهش 95 ريالي به ارزش 15هزار و 982 ريال رسيده است همچنين فرانك سويس نيز امروز با 32 ريال كاهش 9 هزار و 546 ريال مبادله شد. اين گزارش حاكي ‌است يكصدين ژاپن با كاهش 27 ريالي به بهاي 10 هزار و 930 ريال رسيده درحالي‌كه اين نرخ در آخرين گزارش بانك مركزي 10 هزار و 957 ريال بود همچنين در گزارش امروز نوسانات ارزش ارز، يورو با 36 ريال كاهش 14 هزار و 275 ريال اعلام شده است. براساس اين گزارش ارزش نرخ‌هاي ريال سعودي و يوان چين به ترتيب بدون هيچ تغييري 2 هزار و 671ريال و يك هزار و 467ريال اعلام شده است.

برگزاری مراسم شيرخوارگان حسيني در مصلا

Posted: 23 Dec 2009 07:05 AM PST

هفتمين همايش شيرخوارگان حسيني همزمان با 500 شهر ايران اسلامي و 70 شهر از 30 كشور جهان در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) جمعه در تهران برگزار مي‌شود. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي مصلاي امام خميني (ره) در پي استقبال مردم از مراسم شيرخوارگان حسيني در سال گذشته، امسال هم اين مراسم از ساعت 8.30 صبح جمعه 4 دي در محل شبستان مصلي برگزار مي‌شود. در همين راستا با هماهنگي‌هاي انجام شده، تمام خدمات جانبي مجموعه مصلاي امام خميني (ره) از جمله پاركينگ‌ها آماده خدمت‌رساني به مردم خواهد بود. بر اساس اين گزارش، طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده شركت‌هاي مترو و اتوبوس‌سراني تهران هم براي ارائه خدمات ويژه در اين روز در مسيرهاي منتهي به مصلي برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده‌اند.

12سال حبس براي كشتن يك پلنگ

Posted: 23 Dec 2009 07:03 AM PST

دادگاهي در چين مردي را به جرم كشتن يك پلنگ به 12 سال حبس محكوم كرد. به گزارش فارس، اين مرد «كانگ وانيان» نام دارد و در ماه فوريه سال جاري در منطقه‌اي در جنوب غربي كشور چين به سمت اين پلنگ شليك كرده و موجب مرگ آن شده است. به گزارش «ريانووستي»، دادگاه همچنين اين مرد را 14 هزار و 600 دلار جريمه كرد؛ وي در ضمن بايد 70 هزار و 300 دلار غرامت بپردازد.

فرانسه از ساخت آزادراه شمال کنار گذاشته شد

Posted: 23 Dec 2009 06:56 AM PST

چین جایگزین فرانسه در فاینانس پروژه آزاد راه تهران _ شمال شد. به گزارش شبکه ایران، موافقتنامه تامین مالی (فاینانس) قطعات یک و دو پروژه آزاد راه تهران _ شمال امروز در شانگهای به امضای مقامات بانکی ایران و چین رسید. براساس این موافقتنامه بانک‌های سازندگی "چین" و "سایناشور"، جایگزین بانک‌های فرانسوی در پروژه آزاد راه تهران _ شمال خواهند شد.   "مسعود رهنما" معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در گفت و گو ایرنا ضمن بیان این مطلب، افزود: ارزش این طرح 180 میلیون یورو است و با توجه به اینکه در هزینه این طرح تغییراتی ایجاد شده پیش‌بینی می‌شود با افزایش 220 میلیون یورو دیگر، در مجموع فاینانس این طرح به حدود 400 میلیون یورو برای اجرای قطعه یک برسد. برخی مسئولان وزارات راه و ترابری چندی پیش درباره این بزرگ ملی گفته بودند، اگر دو بانک فرانسوی شرایط طرف ایرانی را در پروژه ساخت آزادراه تهران_شمال نپذیرند، یک بانک چینی جایگزین آن‌ها می‌شود. رهنما همچنین از توافق با پیمانکاران و مجریان چینی برای اجرای سایر قطعات پروژه آزاد راه تهران _ شمال خبر داد و گفت: چینی‌ها در قطعه یک این طرح به طول 32 کیلومتر مشغول به کار هستند و درخصوص اجرای عملیات در قطعه دو به طول 25 کیلومتر نیز به توافق رسیده‌ایم. قطعه‌های یک و دو پروژه آزاد راه تهران _ شمال 50 درصد طول این آزاد راه را تشکیل می‌دهد و در واقع شاه بیت اصلی آزاد راه است که 65 کیلومتر مسیر آزاد راه را نسبت به طرح قبلی...

حضور نکونام در تمرین استقلال

Posted: 23 Dec 2009 06:54 AM PST

هافبك ايراني تيم اوساسوناي اسپانيا بعدازظهر امروز در تمرين استقلال حاضر شد. به گزارش فارس جواد نكونام هافبك ملي‌پوش تيم اوساسوناي اسپانيا بعدازظهر امروز در تمرين تيم استقلال حاضر شد و با صمد مرفاوي و كادر فني اين تيم به صحبت پرداخت. وي در بدو ورود به سراغ تمامي بازيكنان استقلال رفت و با آنها خوش و بش كرد. نكونام رابطه بسيار خوبي با آرش برهاني خسرو حيدري و هادي شكوري دارد.

سوال‌وجواب جالب خبرنگار آمریکایی و احمدی‌نژاد

Posted: 23 Dec 2009 06:52 AM PST

رييس‌جمهور كشورمان در گفت‌وگو با يك شبكه خبري آمريكايي خطاب به دولتمردان اين كشور گفت:« آن‌ها مي‌خواهند بر روي منطقه‌ي خاورميانه كه يك منطقه‌ي سياسي و غني از انرژي است سلطه پيدا كنند اما دولت ايران و مردم ايران موانع بزرگي بر سر راه آن‌ها هستند. آن‌ها بايد شجاعت داشته باشند تا اين را به صراحت به كشورهاي جهان اعلام كنند.» به گزارش ايسنا، متن كامل گفت‌وگوي محمود احمدي‌نژاد ـ رييس‌جمهور كشورمان با شبكه‌ي خبري اي. بي. سي در كپنهاگ دانمارك بدين شرح است: خبرنگار: آقاي رييس‌جمهور ممنونيم كه با ما صحبت مي‌كنيد. اگر اشكالي ندارد از سه خبري كه مردم آمريكا اين هفته شنيده‌اند شروع مي‌كنم. اولين خبر چيزي است كه منتقدان ايران از آن به عنوان مدرك جرم ياد مي‌كنند. گزارشي از انگلستان درباره‌ سندي كه ظاهرا نشان مي‌دهد ايران يك چاشني نوتروني را كه براي انفجار در يك سلاح هسته‌يي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، آزمايش كرده است. آيا شما چنين آزمايشي را انجام داده‌ايد؟ احمدي‌نژاد: اول اين كه مايلم به مردم خوب آمريكا سلامي بگويم و اميدوارم كه مردم آمريكا و ساير كشورهاي جهان در سلامت و امنيت كامل زندگي كنند. اميدوارم كه تلاش‌هايي كه در كپنهاگ صورت گرفته است به نتايج مثبتي براي بهبود جامعه‌ انسان‌ها منجر شود. تا جايي كه به سوال شما مربوط مي‌شود من فكر مي‌كنم برخي از اين ادعاها كه درباره‌ برنامه‌ي هسته‌يي ما توسط آمريكا و كشورهاي غربي صورت گرفته است تبديل به يك لطيفه بي‌نمك و تكراري شده است. آن‌ها هميشه در روزنامه‌هاي...

"صنایع‌دستی خارجی در اماکن تاریخی نفروشید"

Posted: 23 Dec 2009 06:50 AM PST

فروش صنایع‌دستی خارجی در تمامی اماكن تاریخی ممنوع شد به گزارش برنا،تهمینه دانیالی با بیان این مطلب گفت:این موضوع همزمان با سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان فارس به تصویب رسید. وی با اشاره به اینكه بازار فروش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی كشورمان به واسطه ورود بی رویه محصولات خارجی بسیار متضرر شده است، اظهار داشت:‌ متأسفانه نبود فرهنگسازی مناسب، زمینه ساز آشنایی ناكافی مردم كشورمان با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شده است. معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی كشورمان ادامه داد: بناهای تاریخی به عنوان اماكنی كه همیشه مورد توجه گردشگران كشورمان هستند نباید محلی برای نمایش صنایع‌دستی بی كیفیت خارجی باشد. دانیالی تصریح كرد:‌ صنایع‌دستی ایران از لحاظ تنوع و كیفیت در دنیا حرف اول را می‌زند و این در حالی است كه ورود بی رویه محصولات خارجی انگیزه تولید كنندگان ما را به شدت كاهش داده است. این مقام مسئول با بیان اینكه با وجود منسوخ شدن تعدادی از رشته‌های صنایع‌دستی ایران، نباید زمینه منسوخ شدن رشته‌های دیگر را نیز فراهم كرد، گفت:‌ فراموشی این تولیدات توسط مردم و كاربردی نشدن آن‌ها در زندگی‌شان تولید این محصولات را به حداقل می‌رساند. وی در ادامه اظهار داشت: در سفر جدید هیئت دولت به استان فارس موفق شدیم مصوبه ممنوعیت فروش صنایع‌دستی غیر ایرانی را در اماكن و محوطه‌های تاریخی كشور دیافت كنیم. معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی كشور اضافه كرد:‌ این مصوبه به طور موقت در تمامی اماكن و محوطه‌هایی كه ثبت ملی و جهانی‌اند قابلیت اجرایی دارد. دانیالی یادآور شد: با اجرای این مصوبه...

ديدار همسر رييس‌جمهور با دانش‌آموزان شيراز

Posted: 23 Dec 2009 06:47 AM PST

همزمان با سومين سفر هيأت دولت به استان فارس، همسر رييس جمهوري از تعدادي مدارس محروم شيراز بازديد کرد و از نزديک به بررسي مسائل و مشکلات آنان پرداخت. به گزارش ايسنا از شيراز، "اعظم السادات فراحي" همسر رييس جمهوري روز چهارشنبه از مدارس شهيدان اوجي، برهان حقيقي و شهداي بدر در آموزش و پرورش ناحيه سه شيراز بازديد کرد. وي با دانش‌آموزان و فرهنگيان اين مدارس گفت‏وگو کرد و از دانش‌آموزان و فرهنگيان خواست تا پيام خود به رييس جمهوري را به صورت مکتوب در اختيارش قرار دهند تا به رييس جمهوري تحويل دهد. همسر رييس جمهوري بر لزوم پيگيري مسائل و مشکلات و همچنين توجه بيشتر به اين مدارس تأکيد کرد.  

دفتر 'اعتمادملی' به صاحبش بازگردانده می‌شود

Posted: 23 Dec 2009 06:37 AM PST

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به پلمپ دفتر این حزب اعلام کرد: اخیرا به ما اجازه داده اند که ساختمان استیجاری حزب را تخلیه کرده و به صاحب آن بازگردانیم. به گزارش مهر مهرحجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان این مطلب افزود:البته هنوز علت پلمپ دفتر حزب اعتماد ملی به ما اعلام نشده است. وی همچنین گفت: پس از پیگیریهای بسیار اخیرا فقط به ما اجازه داده شده که دفتر حزب را به دلیل استیجاری بودن آن تخلیه کرده و به صاحب آن بازگردانیم. دفتر حزب اعتماد ملی اواسط شهریور ماه امسال پلمپ شده بود.

پيام موسوی برای همکاران فرهنگستانی

Posted: 23 Dec 2009 06:27 AM PST

ميرحسين موسوي پس از دريافت حكم تغيير رياست فرهنگستان هنر، با ارسال پيامي، از عموم هنرمندان و اعضاي فرهنگستان هنر تشكر كرد. به گزارش ايلنا، متن كامل اين پيام بدين شرح است: اينك كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي جايگزين جديدي را براي اداره امور فرهنگستان هنر تعيين كرده است، جا دارد از همه هنرمندان و دانشگاهيان و فرهيختگان كه در سال‌هاي گذشته با فرهنگستان هنر همكاري كرده‌اند، تشكر نمايم. بنده به ويژه نمي‌توانم محبت‌ها و همكاري‌هاي اساتيد محترم عضو مجمع عمومي فرهنگستان هنر را فراموش كنم، در طول يازده سال گذشته همواره از هنر، اخلاق و فرهنگ والاي آن‌ها درس‌ها گرفته‌ام و رأيي كه به اين حقير داده‌اند پيوسته الهام‌بخش من در سياستگزاري‌ها و اداره فرهنگستان هنر بود. اميدوارم كه آيندگان قدر سرمايه اجتماعي فراهم‌ آمده‌اي كه موجب اعتماد جامعه بزرگ هنرمندان كشور به فرهنگستان هنر گرديده‌ است را بدانند و تلاش نمايند آن را افزونتر سازند. همچنين لازم است بدين‌وسيله از همه كاركنان و همكاران شريف فرهنگستان هنر در همه رده‌ها به عنوان پايه‌گذاران و مؤسسين اصلي اين نهاد تشكر نمايم.

بزرگداشت آيت الله مجتهدي تهراني

Posted: 23 Dec 2009 06:24 AM PST

بزرگداشت آيت‌الله احمد مجهتدي تهراني در تاريخ سوم دي ماه برگزار مي‌شود. برخي دوستان و نزديكان اين شخصيت روحاني، رعايت اعتدال در زندگي و پرهيز ار افراط و تفريط را ازجمله خصوصيات اخلاقي و رفتاري مرحوم مجتهدي تهراني، مي‌دانند. به گزارش ايلنا، حجه الاسلام محسن حبيبي، جانشين مرحوم آيت الله مجتهدي تهراني در حوزه علميه مجتهدي با بيا اين مطلب و با اشاره به اينكه وجهه اخلاقي مرحوم مجتهدي بيشتر از جهات ديگر مورد توجه مردم بود؛ گفت: مرحوم آيت الله مجتهدي با مردم بسيار گرم، عاطفي و با محبت برخورد مي كرد. داشتن رفتار و برخورد مناسب باعث شد تا از ايشان به عنوان معلم اخلاق شاگردان حوزه و اقشار مختلف مردم ياد كنند. حبيبي بيان كرد: تاثير سخنراني هاي ايشان در مجالس و پرورش نيروهاي موثر، باعث شد تا بين مردم در سراسر كشور شناخته شود. افراد بسياري ازجمله آيت الله سيد محسن خرازي، آيت الله استادي، شهيد مصطفي چمران، حجت الاسلام اوسطي، حجت الاسلام كازروني و ... از جمله شاگردان مرحوم مجتهدي بودند. حجه الاسلام سعيد صلح ميرزايي، مسئول اجرايي حوزه علميه آيت الله مجتهدي‌نيز بيان كرد: زماني كه آيت الله مجتهدي از قم به تهران آمد حوزه اي نداشت. تا آنكه با كمك شيخ محمدرضا زاهد توانست مدرسه فعلي را توسعه بخشد. ايشان در دو سطح تدريس مي كرد. صبح تا ظهر به شاگردان رسمي خود درس مي داد و شب ها نيز با مردم جلسه مي گذاشت. حجه الاسلام ميرزايي بيان كرد: بناي جدي تدريس را در اين گذاشتند كه...

"بهزاد نبوي و رمضان‌زاده به مرخصي مي‌روند"

Posted: 23 Dec 2009 06:20 AM PST

عبدالله رمضان‌زاده و بهزاد نبوي تا بعد از ايام عاشورا به مرخصي مي‌روند. رييس محاكم انقلاب با اعلام اين خبر به ايسنا، گفت: با توجه به برگزاري جلسه محاكمه رمضان‌زاده، وي با صدور قرار هشت ميليارد ريالي از عصر امروز تا بعد از روز عاشورا (دوشنبه) به مرخصي مي‌رود. رييس محاكم انقلاب افزود: بهزاد نبوي نيز با صدور قرار قانوني از فردا تا بعد از مراسم عاشورا به مرخصي مي‌رود. وي درباره برگزاري دادگاه كلوتيد ريس تبعه فرانسوي نيز اظهار كرد: صبح امروز جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات اين تبعه فرانسوي برگزار و به لحاظ طولاني شدن جلسه، ادامه محاكمه وي به وقت ديگري موكول شد كه متعاقبا اعلام خواهد شد.  

بيانيه باشگاه سپاهان عليه منتقدان داوري اين تيم

Posted: 23 Dec 2009 06:18 AM PST

باشگاه سپاهان پس از برتري 5 بر صفر برابر استقلال اهواز بيانيه‌اي صادر كرد. به گزارش فارس در اين اطلاعيه آمده است: " 5 گل طلايي پوشان سپاهان در اهواز پيام‌هاي زيادي داشت. اين جشنواره گل فقط به منزله شكست تيم استقلال اهواز نبود، بلكه شليك و انفجار سپاهاني‌ها عليه تبليغات زشتي بود كه در ايام اخير عليه آنان راه اندازي شده بود و ناجوانمردانه درصدد بود تا پيروزي‌هاي ارزشمند آنها را تحت پوشش اشتباهات داوري‌ پنهان كند. اشتباهات داوري يك امر محرز هميشگي بوده كه هميشه له و عليه همه تيم‌ها وجود داشته، دارد و خواهد داشت، اما آنهايي كه جايگاه فعلي فولاد مباركه سپاهان را بر نمي‌تابند و موفقيت‌هاي اين تيم برايشان به مثابه يك كابوس است مدتي است كه با يك استراتژي تبليغاتي كاملأ آلوده و زشت اشتباهات داوري را مترادف و هم معني با داوري‌ها به سود سپاهان دانسته‌اند و بر روي اين مسئله جنجال و تبليغات وسيعي را تدارك ديده‌اند. اشتباهات تأثير گذار داوري به دفعات در ليگ امسال عليه ما نيز وجود داشته است كه نمونه‌هاي فراوان آن در ديدارهاي‌ سپاهان با تيم‌هاي مقاومت سپاسي، سايپا، استقلال و پرسپوليس و در همين ديدار اخير با استقلال اهواز واضح و مشخص بوده است. اين مسئله كه سپاهاني‌ها در برخي از ديدارهايي كه اشتباهات مسلم داوري عليه آنان وجود داشته است از سد اين اشباهات هم عبور كرده‌اند و قدرت خود را با وجود اين اشتباهات بر حريف تحميل نموده‌اند نبايد باعث شود تا فكر كنيم اين مشكلات عليه ما وجود...

خطيبي 5 ميليون جريمه شد

Posted: 23 Dec 2009 06:16 AM PST

بازيكن تيم فوتبال دسته اولي گسترش فولاد به دليل اعتراض به داور جريمه نقدي شد. به گزارش فارس، ديدار دو تيم داماش گيلان و گسترش فولاد تبريز در حالي برگزار شد كه از سوي رسول خطيبي بازيكن گسترش فولاد تبريز تخلافي مبني بر اعتراضات مكرر به داور مسابقه صورت گرفت.بر همين اساس وي با توبيخ كتبي و درج د رپرونده به پرداخت 5 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. همچنين تيم داماش گيلان به دليل تاخير4 دقيقه اي به پرداخت 4 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. * متصدي تداركات راه‌آهن محروم شد در ديدار دو تيم سايپا كرج و راه آهن از سوي تقي سالك متصدي تداركات تيم راه آهن شهر ري اعتراضات شديدي به داور مسابقه شد.بر همين اساس وي به دو جلسه محروميت از همراهي تيم مربوطه و حضور در مسابقات و پرداخت 5 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. *جريمه نقدي براي مربي تيم فولاد نوين خوزستان ديدار دو تيم پتروشيمي تبريز و فولاد نوين خوزستان درحالي برگزار شد كه از سوي علي خضري مربي دروازبانهاي تيم فولاد نوين خوزستان مبني بر اعتراضات به نحوه قضاوت داوري كه منجر به اخراج وي شد ،كميته انضباطي وي را باتوبيخ كتبي و درج در پرونده به پرداخت5 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.

12 كيلو اضافه وزن؛ ارمغان سال اول ازدواج

Posted: 23 Dec 2009 06:14 AM PST

 تحقيقات جديد نشان داده است به طور ميانگين يك پنجم زنان در سال اول پس از ازدواج 12 كيلو اضافه وزن خواهند داشت. به گزارش فارس به نقل از شبكه العالم، تحقيقات جديد حاكي از آن است كه نيمي از زنان پس از ازدواج توجه كمتري به ظاهر و وزن خود دارند. 22 درصد از زنان بر اين باورند كه اين اضافه وزن تأثيري بر زندگي آنها نخواهد داشت. اين گزارش با اشاره به اختلاف بين همسران درباره اضافه وزن فزاينده تصريح مي‌كند: در ماه‌هاي ابتدايي تازه عروس‌ها تلاش دارند تا مانند روز‌ اول ازدواج زيبا باشند ولي بعد از مدتي اين مسئله براي آنها عادي مي‌شود و به خاطر تغيير در زندگي‌شان وظيفه اصلي خود را تهيه غذاي مناسب براي همسر خود مي‌دانند.

برخورد با موسسات مالی غيرمجاز

Posted: 23 Dec 2009 06:02 AM PST

مديركل نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري بانك مركزي گفت: بانك مركزي از تمام ابزارهاي قدرتمند خود براي برخورد با موسساتي كه از اين پس به فعاليت‌هاي خارج از نظارت اين بانك ادامه مي‌دهند، استفاده مي‌كند و هماهنگي‌هاي لازم در اين باره با دستگاه قضايي انجام شده است. به گزارش ایسنا حميد تهرانفر با اشاره به پايان مهلت سامان‌دهي موسسات مالي غيرمجاز اظهار كرد: اگرچه نمي‌خواهيم هجوم سپرده‌گذاران را به سمت برخي از اين موسسات تقويت كنيم اما به خاطر حمايت از موسسات مجاز و بانك‌ها و حمايت از سپرده‌گذاران با ارگان‌هاي مختلف هماهنگ شده است تا اين برخورد انجام شود و ممكن است در پروسه اين جراحي بزرگ، برخي از موسسات مالي و اعتباري كه در ظاهر بزرگ هستند ولي از داخل پوشالي، تعطيل شوند. مديركل نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري بانك مركزي تاكيد كرد:‌ بالاخره اين جراحي بزرگ بايد در حيطه فعاليت‌هاي پولي كشور اتفاق بيفتد و بانك مركزي اين اقدام را قاطعانه انجام مي‌دهد و مسوولان اين موسسات ترديد نكنند كه بايد قانون‌مند شوند و اگر مقدمات كار براي اين قانون‌مند شدن اتفاق نيفتد، مشخص نيست چه سرنوشتي در انتظار آن‌ها است. قطعا بي‌توجهي به دستورات بانك مركزي و تصميم مقامات مسوول كشور اين تبعات را در پي دارد. وي در پاسخ به اين سوال كه بانك مركزي از چه ابزار براي برخورد با اين موسسات استفاده مي‌كند گفت: اصلا بدون دخالت ما، كافي است مردم تصور كنند سپرده‌شان در اين موسسات به خطر افتاده و براي بيرون كشيدن...

"نشستن‌ بيش از 15 دقيقه مهمترين علت كمردرد"

Posted: 23 Dec 2009 05:50 AM PST

رئيس انجمن فيزيوترايي كشور گفت: نشستن‌هاي بيش از 15 دقيقه و نوع صندلي‌هايي كه اصول ارگونومي در آنها رعايت نشده است، مهمترين علت بروز كمردردها هستند. به گزارش فارس، اسماعيل ابراهيمي در حاشيه دهمين سمينار تخصصي ستون فقرات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده‌ترين مشكلات ستون فقرات در كشور از نگاه توانبخشي و فيزيوتراپي ناشي از بي‌حركتي، نشستن و ايستادن‌هاي طولاني است. وي افزود: وقتي فردي به مدت طولاني مي‌ايستد يا مي‌نشيند پس از 15 دقيقه بافت‌هايش دچار افت قوام مي‌شوند و ديسك‌ها آب خود را از دست مي‌دهند كه در نتيجه مهره‌ها به هم نزديك شده نقش ثباتي ربات‌ها كاهش مي‌يابد و در نتيجه حركت دچار اختلال مي‌شود. ابراهيمي با بيان اينكه بايد تغييري در الگوي ارگونومي مردم ايجاد شود، تصريح كرد: توصيه مي‌شود افراد بيش از 15 دقيقه ننشينند و پس از اين مدت نشستن يا ايستادن تغيير وضعيت داده، راه بروند. اين كار باعث مي‌شود ديسك آب خود را جذب كند و ربات‌ها طول بلند خود را پيداكرده، نقش ثباتي خود را ايفا كنند. وي ادامه داد: افراد به ويژه نبايد در هنگام صبح و پس از بلندشدن از خواب كه يك مدت طولاني بدن در حالت درازكش بوده است، ورزش شديد و تحرك زياد را آغاز كنند. چرا كه هنگام صبح بدن آماده صدمه‌پذيري است و بسياري از صدمات صبح زود اتفاق مي‌افتد. بايد تمرينات ورزشي در صبح بيشتر به صورت نرمشي و مدارايي باشد. رئيس انجمن فيزيوترايي كشور خاطرنشان كرد: كسي كه مشكلات كمردرد دارد نبايد بيش از 15 دقيقه...

ميشل اوباما تهديد به مرگ شد

Posted: 23 Dec 2009 05:44 AM PST

تيم محافظان رئيس جمهور آمريكا زني را دستگير كردند كه متهم به تهديد به مرگ همسر "باراك اوباما " است. به گزارش جهان از "بي ‌بي ‌سي "، تيم محافظان رئيس جمهورآمريكا، "كريستي لي روشيا " را كه تهديد كرده بود "ميشل اوباما " را در تعطيلات خانوادگي به قتل مي‌رساند، دستگير كردند. "كريستي لي روشيا " روز شنبه به زندان فدرال در "هونولولو "، هاوايي، محلي كه اوباما در نظر دارد تعطيلات خود را در آنجا سپري كند، فرستاده شد. به گفته تيم محافظان اوباما، روشيا در حين تماس تلفني به دفتر بوستون در ماه نوامبر تهديد به قتل ميشل اوباما كرده بود. روشيا مدعي شده بود كه مي‌داند اوباما و همسرش در حين تعطيلات در كدام محل مستقر خواهند شد و سپس تأكيد كرد: من ميشل اوباما را مي كشم. من نظاميان را مي‌كشم.

405 و روآ همچنان شماره‌گذاري نمي‌شوند

Posted: 23 Dec 2009 05:43 AM PST

سردار اسكندر مؤمني گفت: خبر منتشره مبني بر از سرگيري شماره‌گذاري خودروهاي پژو 405 و روآ واقعيت ندارد. به گزارش فارس وي اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته براي خودروهاي «پيكان وانت» و «روآ» كه امكان نصب ترمز ضدقفل در آنها وجود نداشته شركت ايران‌خودرو متعهد شد اين 2 خودرو را تا پايان سال 89 به ترمز ضدقفل (ABS) مجهز كند. سردار مؤمني افزود: پليس راهور ناجا درباره نصب ترمز ضد قفل بر روي پژو 405 برنامه زمان‌بندي ايران‌خودرو را نپذيرفته و شماره‌گذاري اين خودرو همچنان متوقف است. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تأكيد كرد: پليس بر مواضع قبلي خود در اين زمينه تأكيد دارد. مديرعامل ايران خودرو عصر ديروز از رفع مشكل شماره‌گذاري خودروهاي پژو 405، روآ و تندر 90 و اعطاي مهلت براي نصب ترمز ضدقفل بر روي تمامي محصولات اين شركت تا پايان سال 1389 خبر داده بود.

محبوب‌ترین مجری کودک انتخاب شد

Posted: 23 Dec 2009 05:42 AM PST

کودکان شرکت کننده در جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان محبوب ترین مجری تلویزیون را از نگاه خود برگزیدند. به گزارش جهان طی این نظرسنجی از میان حدود دوهزار رای، گروه فیتیله به عنوان محبوب ترین چهره های تلویزیونی کودکان انتخاب شدند. نتیجه این نظرسنجی به این شرح است: فیتیله ای ها با 987 رای عمو پورنگ با 863 رای خاله نرگس با 128 رای خاله شادونه با 65 رای

مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از فردا در ...

Posted: 23 Dec 2009 05:39 AM PST

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین از فردا به مدت 5 شب در حسینیه امام خمینی برگزار می شود به گزارش برنا، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از فردا پنج شنبه مورخ 3/ 10 /88 مصادف با شب هشتم ماه محرم به مدت 5 شب لغایت دوشنبه مورخ 7/10/88 مصادف با شب 12 محرم، در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای برگزار می شود. این مراسم با نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز و طبق روال معمول سال های گذشته، هر شب یکی از مداحان اهل بیت قبل از سخنرانی به ذکر مصیبت می پردازد و بعد از آن سخنرانی انجام و سپس مراسم روضه خوانی و سینه زنی برگزار خواهد شد.  

جزئيات برگزاري دادگاه تبعه فرانسوی

Posted: 23 Dec 2009 05:34 AM PST

وكيل مدافع كلوتيلد ريس جزئيات برگزاري دادگاه رسيدگي به اتهامات موكل فرانسوي خود را تشريح كرد. محمد علي مهدوي ثابت وكيل مدافع كلوتيلد ريس تبعه كشور فرانسه كه در جريان حوادث پس از انتخابات در ايران دستگير شده بود، در گفتگو با فارس گفت: صبح امروز چهارشنبه دادگاه رسيدگي به اتهامات ريس در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي برگزار شد. وي با بيان اينكه جلسه امروز 3 ساعت به طول انجاميد، اظهار داشت: در اين جلسه بخشي از آخرين دفاعيات را به دادگاه ارائه كرديم و بنده به عنوان وكيل مدافع به سوالات متعدد قاضي دادگاه در جهت دفاع از متهم، پاسخ دادم. وكيل مدافع ريس با بيان اينكه دادگاه رسيدگي به اتهامات موكلم، يك جلسه ديگر نيز خواهد داشت، تصريح كرد: بخش آخر ارائه دفاعيات درخصوص اتهامات مطروحه درباره اين تبعه فرانسوي به جلسه آْتي دادگاه موكول شد. مهدوي ثابت اضافه كرد: در جلسه امروز بنده به عنوان وكيل مدافع و كلوتيد ريس به عنوان متهم در دادگاه حضور داشته و سفير فرانسه در ايران و يكي از ديپلمات‌هاي سفارت اين كشور نيز در خارج از دادگاه حاضر بودند.

قبض‌هاي گاز زرد،آبي وقرمز به خانه‌ها مي‌آيد

Posted: 23 Dec 2009 05:33 AM PST

استاندار تهران از اتخاذ تدابير ويژه براي تامين انرژي به ‌خصوص گاز شهروندان شهر و شهرستان‌هاي استان تهران در فصل سرما خبر داد و گفت: با پيش‌بيني‌هاي انجام شده در سخت‌ترين شرايط جوي در فصل سرما براي تامين گاز با مصرف خانگي مشكلي نخواهيم داشت. به گزارش ايلنا، مرتضي تمدن در جلسه‌ اضطراري ستاد سوخت استان تهران با بيان اين ‌كه از 14 ميليون و 700 هزار خانوار كه در سطح كشور از نعمت گاز برخوردارند و بيش از چهار ميليون خانوار در استان تهران ساكنند، گفت: بر اساس بخشنامه‌ي دولت، تمامي ادارات دولتي موظف به رعايت الگوي مصرف انرژي و به‌خصوص گاز هستند كه در صورت رعايت نكردن اين الگو ابتدا اخطار و در صورت تكرار، گاز اين ادارات قطع مي شود. تمدن با بيان اين كه مصرف گاز در 30 آذر سال گذشته و با وجود شرايط جوي منفي هفت در استان 102 ميليون متر مكعب بوده است، تصريح كرد: در 18 آذر سال جاري با شرايط جوي مثبت دو همان ميزان گاز در استان مصرف شده است. تمدن از تشكيل كميته بازرسي و مميزي براي نظارت بر نحوه مصرف گاز در ادارات دولتي استان تهران خبر داد و با ذكر اين ‌كه 7600 ساختمان دولتي در استان تهران مصرفي حدود روزانه سه ميليون متر مكعب گاز دارند، گفت: اگر در استان تهران تنها پنج درصد از مصرف گاز صرفه‌جويي شود مي‌توان دو تا سه استان در نقاط سردسير كشور را بهره‌مند از اين نعمت كرد. استاندار تهران يادآور شد: در استان...

سارا پالین گوینده بزرگترین دروغ سال 2009

Posted: 23 Dec 2009 05:32 AM PST

معاون اول «جان مک‌کین» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی، برنامه اصلاح خدمات درمانی در آمریکا را «برنامه مرگ» دانسته بود که از نظر کارشناسان آمریکایی بزرگترین دروغ سال 2009 شناخته شد. به نوشته «وطن امروز» به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، سارا پالین معاون اول جان مک‌کین نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال گذشته میلادی برنده نشان افتخار «بزرگترین دروغ سیاسی سال 2009» شد. هیات کارشناسان وب‌سایت «PolitiFact» که هر ساله با بررسی اظهارات سیاستمداران آمریکایی بزرگترین دروغ سیاسی سال آمریکا را اعلام می‌کنند، اظهارات پالین درباره برنامه‌های دولت اوباما را به عنوان گمراه‌کننده‌ترین اظهارات سال 2009 تشخیص داده‌اند. پالین 45 ساله در اظهارات خود با اشاره تلویحی به برنامه اصلاح خدمات درمانی در آمریکا اعلام کرده بود که اوباما در نظر دارد «برنامه مرگ» را در ایالات متحده به اجرا بگذارد. این اظهارت پالین در فیس‌بوک باعث به وجود آمدن بحث‌های بسیاری در این باره شد و بیش از 6 هزار بار به عنوان منبع به آن اشاره شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر